יום שני, 19 בספטמבר 2016

ראשית מידע – ספרים לראשית הקריאה

ראשית מידע היא סדרת ספרים לראשית הקריאה שמתאימים להקראה לילדי הגן וכספרים לראשית הקריאה לכיתות א'-ב'. הם עוסקים בצורה קלילה בנושאים מדעיים של כדור הארץ והעולם, חיות וגוף האדם ומעשירים את הילדים במידע בסיסי על נושאים אלו.
ראשית מידע – ספרים לראשית הקריאה


מהסדרה קיבלתי לעיון את הספרים "כדור הארץ" ו"הדינוזאורים". הספר "כדור הארץ" מספר על מבנה כדור הארץ (ככוכב בגלקסיה והמבנה הפנימי שלו) ותופעות בכדור הארץ כמו נהרות, מערות נטיפים, רעידות אדמה והרי געש. הספר "הדינוזאורים" מספר על עולם הדינוזאורים על סוגי דינוזאורים והמבנה שלה. שני הספרים מעניינים ומרתקים.
 הספרים קלים לקריאה וזורמים. הם נותנים מידע בסיסי והעשרתי, ואינם מהווים לימוד מקיף של הנושאים, אלא העשרה תוך כדי קריאה. גודל האותיות גדול ואין עומס של טקסט אלא קטעים קצרים המלווים באיורים יפים הממחישים את הנושא שמסופר. הכתיב חסר ובסך הכל השפה יפה ותקינה אם כי פה ושם לא הייתי מרוצה מתרגום ומשימוש במונחים.
בסוף כל ספר בסדרה ראשית מידע יש רשימה של מילים ומשמעותן, בהקשר של נושא הספר. בספר הדינוזאורים יש מילים כמו קשקשים, טפרים, חטם, עדר וכו' . בספר כדור הארץ מילים כמו לבה, קניון, קרחון, וכו'. פרוש המילים הוא בפרוש להקשר הספר והמסופר בו ולעתים העדפתי את הפרוש הפשוט יותר (למשל, שחטם זה אף). הייתי ממליצה לשבת עם הילד גם כשהוא קורא בעצמו בראשית הקריאה ולעבור איתו יחד על המושגים.
שני הספרים האלו בסדרה לדעתי מתאימים יותר לבנים (בעיקר הדינוזאורים) אבל יש בסדרה ספרים שבנות ימצאו בהן הרבה ענין כמו על חיות, הגוף שלנו, ואוכל. רשימת הספרים בסדרה: כלבים, חתולים, דובים, פרפרים, אפרוחים וגוזלים, סוסים, חיות מסוכנות, חיות לילה, רכבות, מטוסים, משאיות, יערות גשם, החיים בחלל, כבאים, הרי געש, מזג האוויר, הגוף שלנו, אנו אוכלים, אנטארקטיקה, החיים מתחת למים, סביבה ירוקה, כדור הארץ.
מידע
"
דינוזאורים – ראשית מידע". הוצאת "דני ספרים", 30 עמודים, כריכה קשה. מנוקד. 68 ש"ח.
"
כדור הארץ – ראשית מידע" מאת ליאוני פראט, איור: אנדי טיודור. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, כריכה קשה, מנוקד. 68 ש"ח.
את הספרים בסדרה ניתן להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il
גילוי נאות: הספרים ניתנו לסקירה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr