יום שבת, 7 בינואר 2017

געגועים לפלייסמט - ספר מאת איילה רהב

געגועים לפלייסמט הוא ספר הכולל 22 סיפורים קצרים שכתבה איילה רהב על נשים והתהליכים שהן עוברות בהקשר של אוכל נוסטלגי, אוכל של ילדות, אוכל שנחרת בזכרון, אוכל של חולשות, של עוצמה ועוד. בתאורים רהוטים באוצר מילים נרחב שמביא לקורא את הטעמים, הריחות, ההרגשות וגורם להסתכלות פנימית והשתקפות אצל הקורא/ת.
געגועים לפלייסמט - ספר מאת איילה רהב

בגעגועים לפלייסמט כל סיפור נוגע לאשה אחת, ההיסטוריה שלה, החיים שלה, אחת מתמודדת עם בדידות, אחת עם מחלה, אחרת עם קשיים. אצל כל אחת יש געגוע או חולשה לאוכל אחר, לזכרון אחר. הסיפור מתחיל עם הכרות איתה, עם הצצה לחיים שלה, לחולשות שלה, למחשבות שלה ולאותו אוכל נוסטלגי. אצל כל אחת קורה משהו, שינוי, תהליך, התמודדות, כזה שמשפיע גם על היחס עם אותו אוכל. האשה תוך כדי הסיפור עושה תהליך ושינוי בחייה, והאוכל הוא חלק מרכזי ממנו, והקוראים נחשפים לו כשלעתים קרובות השינוי מפתיע ולא צפוי.
הסיפורים כתובים עם המון רגש שמאפשר ברוב המקרים להזדהות עם הגיבורה, ולעתים לבקר אותה או להסתכל עליה מהצד. השפה של איילה עשירה, קולחת, מלאת תאורים צבעוניים, ריחניים ועשירים וזורמת. אני מאוד נהניתי גם מהסיפורים וגם מהעושר הלשוני שלה.
אחד היתרונות של סיפורים קצרים שאפשר לקרוא סיפור או שניים כשיש פנאי ולהניח את הספר לפעם הבאה – אידיאלי לאנשים עסוקים כמוני!
איילה רהב (61), נשואה + 2, מתגוררת בתל אביב, תרגמה ספרים רבים מאנגלית ומצרפתית. לאחר שנים ארוכות בתחומי הפרסום, היזמות וההייטק, שבה לאחרונה לאחת מאהבותיה הגדולות - הכתיבה.   
געגועי לפלייסמט הוא ספרה השלישי של רהב (בהפרש די גדול מהקודם) אחרי "פרסום בטלוויזיה – המדיום, המסר, הכסף" עם אבי ניר (הוצאת "מטר", 1993) וספר הילדים "חיית פרסום" (הוצאת "מטר", 1995). אך איילה כבר כותבת ספר חדש, כך שיש למה לצפות.
איילה מספרת "ספרי הראשון יצא טרום תחילת הטלוויזיה המסחרית והיווה מדריך לטלוויזיה כמדיום פרסומי. כיום זה נראה מאד ברור וטריוויאלי, אבל אז השפה הזאת הייתה לא מוכרת, מקורות המידע לא היו נגישים כמו היום. מכיוון  שבעבודתי הייתי אחראית אז על תקציבי פרסום גדולים של חברות בינלאומיות שבמדינות אחרות וראיתי שאין לי, ולאחרים סביב, כלים לקבלת החלטות בתחום, הקדשנו שנה לכתיבת הספר, שהפך לימים לאורים ותומים בתחילת ימיה של תעשיית הפרסום בטלוויזיה. הספר השני היה ספר לילדים שהסביר להם מהו פרסום ותאר להם את התהליך הפרסומי דרך העיניים של כלבו של פרסומאי". 
מידע
"געגועים לפלייסמט", איילה רהב. עריכה קולינרית: הילה אלפרט. הוצאת קולמוס, 150 עמודים, 76 ש"ח.
להשיג בכל חנויות הספרים,  בחנויות הספרים המקוונות ואצל המחברת.

גילוי נאות: הספר ניתן לסקירה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr