יום חמישי, 16 במרץ 2017

שלושה ספרי ילדים חדשים לקראת פסח

שלושה ספרי ילדים חדשים לקראת פסח - הילד הכחול שידע הכל, בנק הזמן של איילת והעולם שסביבנו. רעיון מצויין למתנה לילדים לפסח!
שלושה ספרי ילדים חדשים לקראת פסח

הילד הכחול שידע הכל, נורית משה, איורים יונת קציר
"ביום בהיר אחד בארץ אחרת ונלד תינוק למשפחה נהדרת...הילד היה כולו כחול". הספר מספר את סיפורו של ילד שונה, ילד כחול ויפה שקורא מחשבות. דבר שמשתנה כשהוא מתבגר, אך מקבל את השינוי. יש פה קבלה של האחר, והידע שגם כשאתה אחר, אתה לא צריך לקרוא את המחשבות של האחרים כדי שיהיה לך בטחון עצמי ותאהב את עצמך.
בקריאה נזכרתי בברווזון המכוער, בהקשר של שינוי וקבלת השינוי (לטוב ולרע). והבנה של המיוחד, השונה והמשתנה ועל המראה החיצוני והפנימי. יש בו הרבה הפעלת הדמיון (ואם תקראו אותו עם הילדים, נסו לתת להם לחשוב איך הם היו מרגישים אם היו קוראים מחשבות של אחרים). האיורים של יונת קציר תופסים חלק ניכר מהספר והם הנאה צרופה עם המון פרטים והעברת מסרים רגשית.
נורית משה, בת 59 ואם ל-2 בנות, תושבת גבעתיים ועוסקת בתחום התיירות. זהו ספרה השני. הסיפור נולד בראשה מאז שהיתה ילדה שונה, ישראלית, בגרמניה שאחרי המלחמה, והקושי שחוותה בהשתלבות שם.
הספר מיועד לילדים בגיל 5-10 אבל לדעתי מתאים גם למבוגרים, כספר קלאסיקה.
מידע: "הילד הכחול שידע הכול", נורית משה. איורים: יונת קציר. הוצאת "אוריון", עמודים לא ממוספרים. 49 ש"ח, לגילאי 10-5. להשיג חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
בנק הזמן של איילת, עיינה פרידמן, איורים: הילה דאבי
אם לא מזמן שמענו על בנק הזמן למבוגרים, הספר הזה מעביר לילדים את הרעיון של עזרה הדדית. הוא מסביר להם קצת על מושג הזמן ושכשעוזרים אחד לשני, יש זמן גם לדברים חשובים. למשל, אם היא עוזרת לאבא עם הכלים במטבח לאבא יהיה זמן לשחק איתה. כך שגם מעבירים לילדים את מושג הזמן וגם את נושא העזרה ההדדית (ולהורים) וחשיבותה.
הספר כתוב בקלילות ובהמון חן וחרוזים והוא מנוקד ועם איורים מקסימים. הוא מיועד לגילאי 4-9.
ד"ר עיינה פרידמן היא אמנית ואוצרת תערוכות. זהו ספרה התשיעי. היא עסקה בבדידות בזקנה ובנושא השואה בעבודתה כאומנית וכסופרת. 
מידע: בנק הזמן של איילת, ד"ר עיינה פרידמן. איורים: הילה דאבי. הוצאת הספרים "אוריון", 24 עמודים. 48 ש"ח, לגילאי 9-4. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il 

העולם סביבנו ספר בסדרת הספר הראשון שלי
ספר חדש בסדרת "הספר הראשון שלי. ספר זה עוסק בכדור הארץ בכלל מנחלים, לים, להרים, ליער הגשם, וכו'. הספר גם מסביר על כדור הארץ שחלקו חשוך כשחלקו מואר, שבחלקו חורף ובחלקו קיץ ועוד עובדות מעניינות. הוא מקנה מושגים ראשונים והסברים על תופעות טבע, צמחייה וחיות. ובסיומו גם איך הכל מתקשר אלינו הביתה, מאיפה המים, הדגים, המזון, החשמל וכו'. האותיות גדולות והכתב מנוקד כך שניתן לקרוא אותו עם ילדי הגן וילדי הכיתות הנמוכות  יוכלו לקרוא לבד כראשית קריאה. ספר מהנה ומלמד.
ספרים נוספים בסדרה: דינוזאורים, החלל, והטבע.
מידע: "הספר הראשון שלי: העולם סביבנו", מתיו אולדהם, איורים: לי קוסגרוב, מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים, מנוקד. כריכה קשה, 79 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il 
גילוי נאות: הספרים ניתנו לסקירה

תגובה 1:

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr