יום שישי, 29 במרץ 2019

קרינת השמש וההתגוננות ממנה, וסדרות ההגנה של אולטרסול

אילו קרני שמש מזיקות לנו ובמה? מה כדאי שיכילו קרמי הגנה ואיך לבחור קרם הגנה? מה מיוחד בקרם אולטרסול ספקטרום? למה משתמשים לתינוקות וילדים בקרמים אחרים? מדריך בסיסי להבנה בקרמי הגנה.

קרינת השמש המזיקה

קצת מידע על קרינת השמש המזיקה – מה זה UVA מה ההבדל מ-UVB ושאר סוגי הקרינה ולמה כדאי לנו להישמר מכל סוגי קרינת השמש, כפי שלמדתי מד"ר נורית הראל, מנכל"ית משותפת של דוקטור פישר המתמחה בפוטוביולוגיה.
יש 4 סוגי קרינת שמש שאנו צריכים להתגונן ממנה:
1.      UVB – זוהי הקרינה שגורמת לעור לקבל כוויה – אדמומיות וקילוף. קרינה זו עוברת את שכבות העור ופוגעת בחומר הגנטי. היא זו שגורמת לסרטן העור. הטענה היא שמספיק להישרף פעמיים בילדות ועד 8 פעמים סך הכל כדי שהסיכון לסרטן העור (מלנומה) יהיה גבוה.
2.      UVA – הקרינה הזו אינה פוגעת ב-DNA, אבל היא יוצרת רדיקלים חופשיים שפוגעים בעור, זה הורס את הקולגן וגורם להזדקנות העור.
3.      HEV  - קרינה נוספת שגורמת לנזק לטווח ארוך.
4.      קרינת IR – הקרינה היא זו שאנו מרגישים ביום חורף שמשי, החום הנעים של השמש. היא מזיקה למיטוכונדריה ופוגעת בתפקוד התאים.
מבחינה בריאותית הפגיעה ב-DNA  היא המסוכנת ביותר ונזק מצטבר הוא הבעייתי ביותר. הגוף מבצע תיקון עצמי, אבל נזק מצטבר לא תמיד בר תיקון. כדאי לדעת ששיזוף (תופעה של מלנין בעור) הוא סימן לנזק.

תפקידי קרם ההגנה ורכיביו

לקרם ההגנה יש שלושה תפקידים:
1.      הגנה – רכיב ה-SPF שהוא הבסיס להגנה
2.      אנטיאוקסידנטים - נגד רדיקלים חופשיים
3.      לחות – כי עור יבש פגיע יותר וגם נראה פחות טוב.
בין הרכיבים החדשים שבשימוש בהגנה הואLiposhield  שנותן מגן בדומה למלנין - חוליות שחוסמות HEV. רכיב הBlumilight  המיוצר מקקאו מפרו הוא אנטיאוקסידנט בריכוז פי 20 מהמקובל ועוזר בשיקום קרינת HEV.
ד"ר נורית הראל עם  קרן פלס הפרזנטורית של ד"ר פישר בהפסקה בין הרצאות

מוצרי הגנה מהשמש של אולטרסול

לאולטרסול מגוון מוצרים שונים המתאימים לאוכלוסיות שונות: מוצרים עוצמתיים, מוצרי טבעיים יותר (לתינוקות), קטנים לתיק או בתרסיס לנוחות מריחה וכו'. הנה קצת מהסדרות וכיצד לבחור מה מתאים לכל אחד. בנוסף למוצרים המוכרים של אולטרסול שנשארו על המדף נוספו סדרות חדשות וחלק מהסדרות הקיימות שופרו. לבעלי רגישות גבוהה במיוחד (פוטוסנסיטיב) כמו נשים בהריון, לנוטלות גלולות נגד הריון או הנוטלים תרופות המגבירות רגישות, או לאלו הנחשפים באופן חד וארוך לשמש מומלץ להשתמש בסדרות SPF50+ שלפי התקן החדש המעניקות הגנה בעוצמה של SPF60 ויותר. בנוסף, יש סדרות לתינוקות, לספורט, MEN לגברים בניחוח גברי, קרמים במתלה לילדים ותינוקות, ועוד. באופן כללי, כיום ההמלצה לקרם הגנה היא מינימום SPF20 ועדיף לא לצאת בלי קרם הגנה SPF30.
קרם הגנה אולטרסול במתלה

אולטרסול Spectrum

זוהי הסדרה החדשה והעוצמתית ביותר שזכתה לאחרונה בפרסם החדשנות של מוצר השנה 2019. היא מגנה ברמה של SPF50 נגד 4 סוגי הקרינה וכוללת את כל הרכיבים החשובים (כולל HEV) ועם לחות ואנטיאוקסידנטים. היא זמינה בקרם רגיל, קרם פנים, ספריי תחליבי וספריי שקוף. מומלץ לכל מי שצריך הגנה טובה מהשמש.

אולטרסולFree  ו-אולטרסול Kids Free

סדרת אולטרסול Free מיועדת לבעלי עור רגיש במיוחד הנוטים לאלרגיה, לטבעונים וכו'. הסדרה בעוצמה של SPF50 והמוצרים ללא פראבנים, שמנים, בושם או צבע וללא רכיבים מן החי. ולמי שיש לו ענין במוצרים טבעיים יותר מוצרי סדרת Kids Free מכילים קומפלקס אנטי-אוקסידני המותאם במיוחד לילדים, המשלב ויטמין E ותמצית תה ירוק. תכשירי הסדרה במרקם קליל ולא שומני, היפואלרגי ועברו מבחן סנסיטיב. יש תחליב הגנה וקרם פנים.

החסרון בסדרות אלו (כמו בסדרת הבייבי) שהן מכילות רכיבי הגנה פיזיקליים ופחות נוחים למריחה (משאירים שכבה לבנה). לכן אין בעיה למבוגרים להשתמש בהן אבל לנו יותר נוח ויעיל לבחור בסדרות האחרות.

תרסיסי אולטרסול

לפני שאסים אספר קצת על התרסיסים. המיכלים של אולטרסול ייחודיים. הם אינם מכילים גז מתאן כחלק מהתרסיס כמו מותגים אחרים. לכן הם בטוחים יותר לשימוש וגם נוחים יותר. ניתן לרסס את העור גם כשהמיכל הפוך לחלוטין והחומר יצא באופן קבוע למריחה אחידה. חשוב למרוח מספיק חומר לקבלת הגנה איכותית ומכסימלית! והופתעתי כשבניסוי הדגימו לנו איך תרסיס חומר מתחרה מכיל כמות גבוהה של גז מתאן וכמות קרם הגנה נמוכה משמעותית בהשוואה לקרם של דוקטור פישר. כך שבפעם הבאה שניגש לחנות לקנות תרסיס, צריך לקחת בחשבון בהשוואת מחיר המוצר שהמוצר של דוקטור פישר מכיל 100% קרם הגנה בהשוואה למתחרים! בצילום תכולת שני תרסיסים בעלי משקל זהה. מימין: דוקטור פישר, משמאל: חברה מתחרה. הכמות לא זהה!
תכולת מיכל ספריי הגנה במשקל דומה: מימין אולטרסול, משמאל מתחרה

לאחרונה גם הושק ג'ל אלוורה פורטה שהוא קומפלקס מחוזק בריכוז גבוה של אלוורה ופרו ויטמין B5, ויטמין E, תמצית תה ירוק והממליס. הוא מתאים להרגעת העור.

לסיכום, יש לדוקטור פישר מגוון סדרות מהמתקדמות בעולם שמאפשרות לבחור את קרם ההגנה שמתאים לכל אחד בהתחשב בגיל, במין, בעור ובהעדפה האישית. המוצרים מיוצרים בארץ ומחירם דומה לתכשירים אחרים ואיכותם מעולה! אני ומשפחתי משתמשים בהם באופן קבוע.

מידע

אולטרסול, להשיג בפארמים וברשתות השיווק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr