יום ראשון, 10 באפריל 2016

שלוש חברות קוסמטיקה ישראלית שכדאי להכיר

הידעתם שישראל היא מעצמת טיפוח קטנה? קבלו שלוש חברות קוסמטיקה ישראלית המיצרות בשלושה מפעלי קוסמטיקה ישראליים בגוש דן ומותגיהן עם סקירה מפורטת של מבחר מוביל ממוצריהן.
שלוש חברות קוסמטיקה ישראלית שכדאי להכיר

לפני כמה שנים רכשתי בארה"ב סרום. יום אחד שמתי לב שעל גב הסרום כתוב "Manufactured in Israel". הסרום, שאינו נמכר בארץ, מיוצר בדימונה! לכן לא הופתעתי כשלאחרונה נחשפתי לשלל מותגים ישראליים איכותיים ולנתונים על תעשיית קוסמטיקה ישראלית מפותחת כל כך בארץ.
יצרני הקוסמטיקה בארץ מובילים מבחינת החדשנות, וכפי שתראו מטה כשאסקור את המוצרים, הם בחוד החנית של תעשיית הטיפוח העולמית! בנוסף לשימוש במבחר חומרים טבעיים (שמנים טבעיים, מרכיבים ייחודיים כמו רימון, תמר, ועוד) יש כאן את המשאב הייחודי של ים המלח שמשמש בסיס להרבה פיתוחים, והמחקר והפיתוח הישראלי שמתהדר במספר רב של פטנטים חדשניים. עוד על היקף התעשייה ועל בעיות הרגולציה בהמשך הכתבה. אך נתחיל עם קצת מידע על שלושה מפעלי טיפוח מובילים והמותגים הייחודיים שהם מייצרים, תוך התייחסות למוצרים שנחשפתי אליהם. המפעלים הם SPA Cosmetics המוכר כ"פרמייר ים המלח", פאר פארם (Spa Pharma, Frulatte) וא.משי (MonPlatin). המפעלים, אגב, מעבר לייצור המותגים שלהם של קוסמטיקה ישראלית, חלקם מייצרים גם מוצרים אחרים כמו מוצרים דנטליים, פלסטרים ועוד. חלק מהמוצרים שלהם נמכרים תחת Private label כמותגי בית של חברות אחרות.

SPA Cosmetics לוד "פרמייר ים המלח"

המפעל הוקם בשנת 1988 ומייצר בכ-80 מותגים מעל 700 פריטים שונים המיוצאים ל-70 מדינות. בין המוצרים, בתצלום המוצרים הבאים:
Miracle Correct Eye Serum – סרום המכיל סיברליפט ליפופיל המיוצר מתמציות קליפת עץ האלון  השעם עם תמצית מליצ'י ומינרלים מים המלח.
שני קרמים – קרם לילה וקרם עיניים:
Shea Butter Multi Action Replenish Night Cream 
Shea Butter Multi Action Replenish Eye Cream
הקרמים מכילים חמאת שיאה טהורה, ושמנים בוטניים כוללים קלנדולה אבוקדו חוחובה ונבט החיטה. ויטמין E ומלח מים המלח.


פאר פארם, ראש העין

מפעל "פאר פארם" הוקם ב-1991 ומייצר מספר מותגים, ביניהם אנדריאה מילנו, Frulatte, SpaPharma וארגאני קאר. בסך הכל המפעל מייצר מעל 7,000 מוצרים ומייצא לכ-20 מדינות.
המוצרים של החברה שניסיתי הם:
קרם ידיים וחמאת גוף SPAPharma – שניהם מבוססים על חמאת שיאה, מכילים מינרלים מים המלח  ותמצית אלוורה ועוד מרכיבים כשמן אבוקדו וקוקוס וסקוואלן (חומר דומה ללחות הטבעית של העור) קרם מעולה!
Frulatte קרם רגליים – מכיל שמן אובליפיכה, ויטמינים ותמציות רימונים ומנטה. מאוד אפקטיבי!
כל המוצרים הנ"ל אינם שומניים ונספגים מהר, הם כמעט נטולי ריח ומתאימים לשימוש של גברים ונשים כאחת.
Frulatte Anti Aging Serum Vitamin C – סרום ייחודי מכיל צורה חדשנית של ויטמין C מומס בשמן  שחודר דרך הממברנה של התא ומוביל אופן מכוון את הויטמין לעור. כולל פפטידים ואנטיאוקסידנטים שמתאימים במיוחד לעור בוגר, ויש לו ריח הדרים מרענן ונעים במיוחד!


א. משי בת ים

המפעל הוקם בשנת 1994. המותג המרכזי שלו הוא MonPlatin. המפעל מייצר מעל 600 פריטים המיוצאים ל-50 מדינות. הוא הוכרז יצואן מצטיין בשנת 2013.
המוצרים של MonPlatin שבתצלום:
Intense Facial Mask, Firming Eye and Neck Cream ו-Deep Cleansing Facial Gelמסדרת Gold Editionn המכילים גם קוויאר שחור.
מוצרי הטיפוח מסדרת הזהב מכילים חומצה הילארונית, אבקת פנינים, זהב 24 קראט במולקולות גדולות, חלבון קינואה ורימון. הם עשירים בקוויאר שחור, אובליפיחה, ובעלי ריכוז גבוה של שמנים וחלבונים. בנוסף, הם מכילים ויטמין B5 ומינרלים מים המלח. ג'ל הניקוי משמש גם כמסיר איפור.
הסדרה לשיער של MonPlatin (בתצלום שמפו Total Repair Shampoo ו-Hair Mask):
המוצרים לשיער של MonPlatin מבוססים על נוסחה ייחודית שמכילה סיליקונים חדשניים, שמן זית, פרוטאין המשי עם מזון מלכות ותמציות צמחים (רימונים ותה ירוק הידועים כאנטיאוקסידנטים) בשילוב תמצית קוויאר שחור ושמן אובליפיחה.  בשמפו יש גם שמן מקדמיה, אלוורה, קמומיל וויטמין B5. החברה משווקת גם מברשת מיוחדת עם הסדרה. השמפו בעל צבע ירוק מרענן ונעים מאוד בשימוש.


נכון לשנת 2015, יש בארץ כ-80 מפעלים של קוסמטיקה ישראלית, קטנים ובינוניים, המעסיקים כ-10 אלפים עובדים באופן ישיר ועקיף. פעילותם מגיעה למחזור של כ-4 מליארד שקל, מחצית ממנו לייצוא. הרווח בתעשיה עומד על 2-5% מהמחזור. אולם לאחרונה שמעתי שחלה ירידה של כ-10% בייצוא הענף בשנת 2015, חלקה בגלל הצניחה במכירות לרוסיה ומזרח אירופה, וחלקה בגלל בעיות עודף רגולציה בארץ. אם שמעתם פעם שמתלוננים שבארץ יש בירוקרטיה ועודף רגולציה? אז מתברר שבתחום הטיפוח על החברות להוציא רישיון ולשלם אגרה עבור כל מוצר אפילו כשאינו מיועד למכירה בישראל, מה שגורם לסחבת והוצאות.  כשמפעלי הקוסמטיקה מייצרים מגוון רחב של מוצרים (בין מאות לאלפים) זה מאוד מקשה על החברות. בימים אלו מקודמת חקיקה בתחום על ידי ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים עם ח"כ מירב בין ארי (כולנו) של חקיקת תקנות רוקחים, פרי עבודה משותפת עם משרד הבריאות על מנת להביא את התקנות לחקיקה ולאישור הכנסת.
גילוי נאות: המוצרים ניתנו לסקירה



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr