יום שלישי, 19 בפברואר 2019

הנדי קיור Handy Cure– מכשיר ביתי וקומפקטי לטיפול בכאבים

הנדי קיור Handy Cure הוא מכשיר ביתי קטן לטיפול בכאבים המשלב 4 סוגי אנרגיות מהטיפול המקצועי בכאב: לייזר רך, שדה אלקטרומגנטי, אינפרא אדום ואור אדום. הטיפול קל בהנחת המכשיר על הגוף למספר דקות, לא כואב ומתאים לכאבים כרוניים ופציעות, כולל פציעות ספורט. ניסיתי את המכשיר במשך שלושה שבועות ונוכחתי שיש לו פוטנציאל להקלה ואף להעביר לחלוטין כאבים מסויימים.
הנדי קיור Handy Cure– מכשיר ביתי וקומפקטי לטיפול בכאבים
הנדי קיור Handy Cure– מכשיר ביתי וקומפקטי לטיפול בכאבים 

מי מאיתנו לא סובל מכאבים? בכלל או בגלל פציעה. השימוש במשככי כאבים נפוץ, לוקחים או סובלים בשקט ומחכים שיעבור, או מתרגלים לכאב. חיפוש בגוגל מחזיר מעל 6 מליון תוצאות ודפים שונים ואינספור מרפאות כאב. אם אפשר לטפל בבית זה יכול להקל מאוד ומכשיר ההנדי קיור מאפשר את זה. הוא לא זול וגם לא מתיימר להבטיח תוצאה בכל מקרה ומצב אבל מאפשר החזרת המכשיר בהחזר כספי מלא אחרי תקופת ניסיון של 120 יום. הנה קצת על הטכנולוגיות של המכשיר, אם אתם מעדיפים לדעת איך זה להפעיל אותו ואת חווית השימוש שלי, דלגו על הקטע הבא וקראו ישר את חוויית השימוש שלי וחוות דעתי.

הטכנולוגיות של Handy Cure

Handy cure S’ משלב 4 סוגים של אנרגיות מוכחות לטיפול בכאבים ודלקות: לייזר רך, שדה אלקטרומגנטי, אינפרא אדום ואור אדום. הוא המכשיר היחיד שמשלב את 4 השיטות והוכח מחקרית כי איחוד האנרגיות במכשיר אחד משיג תוצאות קליניות יעילות ומהירות יותר:
הלייזר הרך במכשיר מיועד לטפל במגוון רחב של תסמונות, כאבים ודלקות, לרבות דלקות פרקים, עצבים, פציעות ספורט, והאצת הליכי איחוי שברים. הלייזר מותאם ליצירה של תאים מסוגים שונים בגוף, וכן לחיזוק המערכת החיסונית ולספיגת סידן יעילה בתאים. אנרגיית שדה המגנטי  מיועדת לאפשר פעולה עמוקה ואפקטיבית יותר של הלייזר. אנרגיה אינפרא אדומה ואור אדום הן טכניקות טיפול ותיקות ומוכרות, יעילות לטיפול בדלקות, אשר בשילוב עם הלייזר עשויות לתרום להחלמה מהירה של האזור הפגוע.
Handy Cure תורם להאצת ריפוי הרקמה הפגועה, חידוש התאים ושיפור זרימת הדם באזור הבעייתי. הטיפול במכשיר אינו פולשני, בטוח לשימוש וללא תופעות לוואי. כך שאינו מטפל רק בכאב (בסימפטום) אלא גם בבעיה. פעילות המכשיר מתבצעת באמצעות פולסים החודרים לעומק הרקמה, ממריצים את מחזוריות הדם והחמצן בתאים, פועלים לזירוז המטבוליזם, ותורמים לתהליך הריפוי הטבעי של הגוף ולהקלה על הכאבים. הוא יעיל מאוד בטיפול בדלקות על ידי שיפור זרימת הדם אל הרקמה הדלקתית והגברת זרימת האנרגיה אל התא. היות ומדובר במכשיר שבא לטפל בבעיה, ולא בסימפטום בלבד, הטיפול בו מספק תוצאות מהירות, הנשמרות לאורך זמן.
מכשיר ה- Handy Cureמיועד להקל על סוגים שונים של כאב אקוטי או כרוני, ומותאם לשימוש על מגוון רחב של אזורי הגוף, מכף רגל ועד ראש. הוא מתאים לטיפול במגוון רחב של בעיות אורטופדיות (כגון כאבי גב, ברכיים וכתפיים), פציעות ספורט, דלקות שרירים ועוד. כמו כן הוא מסייע בטיפול במיגרנות וכאבי ראש מכל הסוגים.
רשימת אזורים נפוצים לטיפול בעזרת ההנדי קיור: גיד אכילס, קרסול, מפרק המרפק (מפרק טניס/  גולף), אצבעות הידיים (דלקת מפרקים, תהליכים קדם-טראומטיים), כפות הרגליים, אצבעות הרגליים, שוק כף הרגל, דורבן עצם העקב, גב תחתון (בעיות דיסק בין חולייתי, עצב האישיאס), עמוד שדרה צווארי, מיגרנות, כאבי ראש, קידמת השוק, עמוד השדרה (אוסטאוכונדרוזיס), שורש כף היד (תסמונת הכתיבה), מפרק הברך, מפרק הירך, כתף, דלקת פרקים (ארתריטיס), פגיעה ברצועות וגידים, שחיקת סחוס, כאבים אקוטיים – כאבי שרירים, גידים, חבלות.
המכשיר נייד ונטען והטיפול בו לא כרוך בתופעות לוואי, אם כי יכולה להיות החמרה זמנית בכאבים ואז יש להפסיק את השימוש ולהתייעץ עם שרות התמיכה של החברה על המשך הטיפול.
מכשיר ה-Handy Cure  מאושר על ידי משרד הבריאות הישראלי והאירופאי, CE, ומכון התקנים. לאחרונה קיבל את אישור ה-FDA לשיווק בארה"ב.
בטרם התחלתי את השימוש קראתי הרבה על טכנולוגיית הלייזר הקר וקראתי מחקרים אונליין. למדתי במאמר סקירתי מקיף ואובייקטיבי מ-2014 שהיעילות לכאב כרוני אינה חד משמעית אבל ברור הלייזר הקר (LLLT) יש אפקטיביות בטיפול בכאב כרוני אצל הרבה אנשים ולכן אין לדלג עליו כאופציה טיפולית.
" Taken together, it is hard to assess whether LLLT is an effective modality. However, it is clear that LLLT may be effective in treating chronic pain in many individuals and should not be overlooked as a treatment modality." 1

השימוש במכשיר

המכשיר נייד - קטן, קל וקומפקטי. הוא קל להפעלה אחרי הטענה ראשונה ולימוד קצר. יש עזרה טלפונית ושרות תמיכה זמין להפעלה וטיפול (אני התייעצתי איתם וקיבלתי הכוונה).
המכשיר מגיע במארז הכולל מטען, נרתיק נשיאה, רצועה מסייעת לשימוש, מדריך למשתמש, דף מקוצר עם הוראות הפעלה, ומשקפי מגן לעיניים לשימוש באיזור הפנים והעיניים. יש בו טבלאות ותרשימי הסבר לתוכניות טיפול. 

בעקרון מטפלים בהתחלה שבוע בתוכנית הבסיס ואחר כך אפשר להגביר עוצמה. מטפלים בשני צדדי האיבר (בגב או במפרקים גדולים כמו מפרק הברך,הכתף, הירך ובגב ב-4 איזורים). כל טיפול אורך 5 דקות. הטבלה מציגה את אופן הטיפול בצורה ברורה ורק צריך לעקוב אחריה, אחרי טיפול אחד כבר זוכרים ולא צריך להסתכל. הטיפול הוא עד 3 שבועות כסדרה ואז עושים הפסקה של מספר ימים לפני התחלת סדרה נוספת. להאצת הטיפול ניתן לטפל פעמיים ביום.


להפעלה מכוונים את המכשיר לכף היד ולוחצים לחיצה ארוכה על מתג ההפעלה שבמרכז המכשיר. המכשיר מצפצף ושתי נורות נדלקות – טיפול וסוג הטיפול Mode שזה אומר העוצמה. באמצעות הכפתור הכחול שמתחת לעוצמות מכוונים את העוצמה הרצויה (כל לחיצה מעבירה מעוצמה לעוצמה). ואז לוחצים על כפתור ההתחלה Start שוב (לחיצה רגילה, קצרה). המכשיר מתחיל לפעול והאור האדום מהבהב. בסוף הטיפול המכשיר מצפצף ומעבירים למיקום הבא.
הנדי קיור - מתג ההפעלה

הנדי קיור - הפעלה על כף היד

הנדי קיור - ברצועה המסייעת

חווית השימוש שלי וחוות דעתי

בפעם הראשונה בשימוש קצת התבלבלתי בהפעלה אבל אחריה כבר עשיתי את זה אוטומטית. וכבר זכרתי מה עושים בכל איזור (איך למקם את המכשיר בנוחיות וללא הפעלת לחץ על כפתור ההפעלה בטעות ולכבות אותו תוך כדי הטיפול). היה קצת לא נוח למקם אותו באיזור הברך והגב. סרט המיקום המצורף פתר את הבעיה במיקום המכשיר לטיפול בברך אבל לא לגב. שם תקעתי אותו במכנסיים (בזהירות שלא יכבה) או שהחזקתי ידנית. מבחינת האתגר בטיפול – זה האתגר הכי קשה בטיפול ומתגברים עליו אחרי קצת נסיון.

הכי נעים לשבת עם שמיכה כך שהמכשיר לא מסנוור ואפשר לעשות דברים אחרים כמו לראות טלוויזיה, רק צריך לשים לב שלא לוחצים על המכשיר בטעות על כפתור הכיבוי. זה לוקח 10-20 דקות טיפול לאיזור.
הטיפול לא כואב, ולא כאב לי במהלך הטיפול או אחרי. לא היו כל תופעות לוואי וגם לא תוצאות בהתחלה. טיפלתי במקביל ב-3 איזורים: ברך, שורש כף היד, והגב. הגברתי עוצמה ועברתי לפעמיים ביום. אחרי שבוע של טיפול נזכרתי בכאב בכפות הרגליים (ימין יותר) שהטריד אותי והוספתי לטיפול. אחרי שלושה שבועות של טיפול עשיתי את ההפסקה.
לא הרגשתי הבדל בשלושת האיזורים הראשונים (הברך והגב בא ולהולך ממילא, ועל היד זה לא השפיע בכלל). אבל, להפתעתי שמתי לב שכף הרגל השמאלית בלבד כואבת לי ובימין שהכאב היה הרבה יותר חזק – הכאב הפסיק לחלוטין!
המסקנה שלי מכחודש של שימוש היא ל-Handy Cure  יש פוטנציאל ושווה לנסות אותו. הטיפול קל, ביתי ולא מטריד. הוא לא עוזר לכל אדם ולא לכל בעיה, אבל כשהוא עוזר זו ממש הקלה! תקופת ההתנסות הארוכה וההחזר הכספי המובטח מאפשר לעשות את זה בלי לחשוש.

מידע נוסף

מכשיר ה- Handy Cureמיוצר בישראל ומשווק על ידי קבוצת סיגמה. הוא נמכר בארה"ב, אוסטרליה, בריטניה, גרמניה, שבדיה, דנמרק, מדינות חבר העמים ובישראל. הוא מומלץ על ידי רופאים, מומחים בתחומי האורטופדיה והשיקום. הוא נמצא בשימוש בבתי חולים רבים בארץ ובעולם, ובקרב אורטופדים, רופאים, פיזיותרפיסטים, מאמני ספורט, מטפלים וכדומה.
השימוש במכשיר אינו מוגבל בגיל. ניתן לטפל בבעיה הרפואית באמצעות המכשיר בלבד, או לשלבו יחד עם טיפולים רפואיים נוספים. נמצא כי השימוש במכשיר מביא לירידה דרסטית בשימוש בתרופות משככות כאבים ונוגדות דלקת.
מחיר: 2,200 שקלים. החברה המשווקת מציעה לרוכשים תקופת התנסות של 120 ימים, עם אפשרות להחזר כספי מלא. 
להשיג באתר Handy Cure ישראלhttps://www.handy-cure-laser.co.il
גילוי נאות: המוצר ניתן לסקירה

מקורות

J. Derek Kingsley, Timothy Demchak, Reed Mathis
Front Physiol. 2014; 5: 306. Published online 2014 Aug 19. doi: 10.3389/fphys.2014.00306

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr