יום שלישי, 12 בינואר 2016

עיצוב שולחן בסדנה עם רוית חדורוב בגלריה לה ברוקנט

עיצוב שולחן בסדנה עם רוית חדורוב, מעצבת הארועים שנערך בגלריה לה ברוקנט ברמות השביםרוית מלמדת עיצוב שולחנות עם המון טיפים שימושיים ובשילוב כלים עתיקים שימושיים מהגלריה המיוחדת לה ברוקנט בה תמצאו מגוון ייחודי של פריטי וינטאג' עתיקים שמרטין, בעלת הגלריה, בחרה וייבאה באופן אישי מאירופה תוך שהיא משמרת את סיפורו האישי של כל פריט.
עיצוב שולחן עם רוית חודורוב בגלריה לה ברוקנט

רוית חודורוב שוזרת פרחים מזה 22 שנה ובעברה עיצוב מאות ארועים כולל עיצוב בממתקים. היא מלמדת בבתי הספר המובילים ועוזרת להם להקים קורסים והדרכות, למשל, פתיחת סיליבוס למגזר הדתי ל"קווים" בית הספר לעיצוב.

בסדנה רוית מלמדת את רזי עריכת השולחן (כן, אפילו סידור סכו"ם נכון!) מדגימה שני סידורי שולחן, עקרונות סידור פרחים/ממתקים ונותנת טיפים רבים תוך שהיא משלבת אותם בהדגמות, כי אין כמו התנסות כדי ללמוד דברים!
ובטרם נעבור לעיצוב, רוית נותנת לנו את הטיפ הראשון: עצבו מוקדם, אפילו יום לפני הארוע! כדי שלא תצטרכו להתפנות לזה בלחץ ברגע האחרון לפני שהאורחים מגיעים ואתם בלחץ הכנת האוכל והתארגנות.
הסידור הראשון – סידור לט"ו בשבט
זהו סידור צבעוני וצעיר בגווני הטבע – ירוק וצהוב.

בסידור מפה צבעונית שהעלתה חיוך נבוך על פני כמה מאיתנו בגלל התעוזה שלה. בשניה שהיא נפרשה היא קיבלה נוכחות משמעותית על גבי השולחן.

למפה התווסף סט פורצלן עתיק מהגלריה עם פסים ירקרקים בשולי הצלחות וסכו"ם אלגנטי. כוסות ירוקות (מהגלריה) ושלל אביזרי קישוט בגווני צהוב-ירוק. רוית משתמשת בבקבוקים, בדומה לשלומי אילני. הבקבוקים זולים יחסית בחנויות הזכוכית והאביזרים, אינם תופסים הרבה מקום ומשתלבים היטב עם כל עיצוב. בהם ניתן לתקוע פרחים או עלים.
בהזדמנות זו רוית נותנת לנו טיפים לנושא המפות והעיצוב:
טיפ : על מנת לא לשרוט את השולחן ניתן לפרוש כמה שכבות של מפות או אפילו להניח מתחת שמיכת פליס דקה שתגן על השולחן גם מסריטות וגם מדברים חמים כשכבת בידוד ותיתן מגע רך משהו לשולחן.
טיפ: סדרו את אלמנטי הקישוט בשורות או "פסים" ולא ב"גושים" זה יותר נעים לעין ויוצר רצף על גבי השולחן.
הסידור השני – סידור שולחן אלגנטי
שולחן חגיגי אלגנטי בגווני לבן- חום-בז'-ירוק. על מפת תחרה, שילוב של צלחות בגוונים שונים (חום, בז') ובצורות שונות (צלחת מלבנית), פמוטים חומים מהגלריה (14 ש"ח לפמוט בלבד!), כוסות אלגנטיות (גם מהגלריה) קשורות בסרטים חומים, ועציצי תבלין ופרחים בעטיפות נייר חום קשורים בסרט רפיה. נכון שאתם עכשיו רוצים לעצב את השולחן הזה בחג הבא? גם אני!

תופתעו לגלות כמה מהאלמנטים בעיצוב אינם יקרים.  המפה – וילון תחרה זול מאיקיאה (!) הפך למפה מעל מפת בסיס לבנה. הצלחות גם מאיקיאה, לדוגמא, הצלחת המלבנית החומה עולה 12 ש"ח ועכשיו בסייל של איקיאה 7 ש"ח לצלחת! סרטים ועציצים שניתן לרכוש בכל חנות יצירה.
טיפ: אלתרו בדים, גם סדינים, סתם בדים או וילונות יכולים לשמש כמפה לשעת הצורך לגוון בעיצוב. הרבה פעמים זה יותר זול.
טיפ: עציצים כמו עציצי תבלין או פרחים קטנים בעטיפת נייר חום, או אפילו עיתון או כל נייר עטיפה אחר, יכולים לשמש כפרט עיצובי שנשאר בבית להנאה או מחולק לאורחים בסוף הארוחה.
בסידור השתמשה רוית בתחתיות שעם שמיועדות להנחת סירים חמים, לפני ההגשה הם משמשים ככסוי לצלחת שניתן להניח עליהם אביזרי קישוט, למשל שם היושב בסידור הישיבה. המחזיק הקטן של השם נמכר בגלריה גם כן!

במהלך העיצוב רוית הראתה לנו איך לאלתר. ספוג יפני לרחיצת כלים בשקל וחצי הופך לאביזר עיצוב אלגנטי שמתאים לקישוט כוסות או עטיפת סכו"ם. כל מה שצריך לעשות זה לגזור אותו בקצה וניתן להניח בו סכו"ם כמו שהוא או לקשור בסרט, ניתן להלביש אותו על כוס ולהוסיף צבע לשולחן.

לסיום הפעילות עברנו כולנו לאיזור הגלריה לעבודה משותפת ביצירת עציץ אכיל לט"ו בשבט. רוית הדגימה את מילוי העציץ בספוג כמקובל בסידורי פרחים. מעל לספוג פיזרה רוית קצת נייר מילוי, חרובים, ואגוזי מלך על קליפתם. היא הסבירה לנו איך מלפפים את השיפודים ב"נייר דבק" ירוק, תוקעים בהם פירות יבשים כמו משמש, דבלים, תמרים ועוד. את אלו מסדרים בגובה אחיד במבנה משולש שיהיה סימטרי לעין. התוצאה אלמנט קישוט לכל שולחן שאוכלים אותו לקינוח!

על מנת ללמוד עיצובי שולחן נוספים ולשמוע את כל הטיפים עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של הגלריה לסדנה הבאה, היא מתקיימת בדרך כלל לפני החגים ומחירה סמלי (70 ש"ח בהרשמה מוקדמת) ותקבלו גם קפה, תה עם נענע טריה וכיבוד קל על חשבון הבית. בהזדמנות זו תוכלו גם לבקר ולהתרשם מהגלריה המהממת!



גילוי נאות: הייתי אורחת הסדנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr