יום שני, 24 באוקטובר 2016

איך מכינים סליים – יצירה עם הילדים

איך מכינים סליים? סליים הוא חומר רירי חלק ורך שהילדים משתגעים עליו. והשגעון החדש הוא להכין אותו לבד, אפשר בצבעים. אז בואו נכין אותו – עם סרט הדרכה להכנת סליים כאן בבלוג!
סליים Slime (בעברית ריר) הוא חומר רך וחלק, כאילו רטוב, שנחשב מגעיל. הוא להיט היום והילדים פשוט משתגעים עליו. הסליים המקורי נוצר על ידי חברת Mattel (זו שיצרה את ברבי) ב-1976. זה היה חומר לא רעיל ששווק בקופסה דומת קופסת שימורים. היום לסליים יש קאמבק היסטרי והילדים משחקים איתו בלי הפסקה ומכינים אותו לבד.
איך מכינים סליים – יצירה עם הילדים


אז איך מכינים סליים? המרכיבים העיקריים של סליים הם דבק פלסטי וסודיום בורט (אבקת בוראקס Borax) שהוא חומר ניקוי טבעי (ניתן להמירו באבקת כביסה פרסיל המכילה בוראקס). צריך קצת נסיון על מנת להכין אותו, בעיקר בשביל לקלוע לרמת הרכות המתאימה. אם יחס הבוראקס גבוה מדי, יתקבל סליים בצורת בצק קשה ו"שביר", ואם אין מספיק בוראקס – יתקבל סליים נוזלי מדי. הנה סליים צבוע בכחול, סמיך יחסית כמו בצק.


איך מכינים סליים – מדריך
דבק פלסטי
בוראקס Borax (קונים אותו בחנויות חומרי בנין או יצירה).
מים
כלי לערבוב, כוס וכפיות
צבע מאכל – אם רוצים לצבוע את הסליים
·         ניתן להמיר את המים והבוראקס באבקת כביסה פרסיל
ההכנה
מערבבים מים עם כפית בוראקס.
שמים דבק פלסטי בכלי וכל פעם מוסיפים כפית מהמים המעורבבים עם הבוראקס. מערבבים. וחוזר הלאה עד לקבלת המרקם הרצוי. אפשר ליצור סליים ממש רך או במרקם של בצק, במקרה האחרון יצא לכם בצק למשחק לילדים.
הנה סרטון נהדר שמראה איך מכינים סליים: סליים DIY בערוץ היוטייוב Garden of Eden:

הפעילות מתאימה גם להפעלת ילדים – בית מארח או בית חם. 

6 תגובות:

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr