יום שבת, 7 בינואר 2017

ספרי ילדים חדשים – על פחדים, סבא חביב וטבע

ספרי ילדים חדשים שיצאו לאחרונה – על פחדים ומפלצות, על סבא חביב ולא מושלם, ספר טבע וגם ספרי "בייבי" לתינוקות. אני אוהבת להתעדכן על כשיוצאים ספרי ילדים חדשים ומצרפת סקירה עם חוות דעתי עליהם. 


גיבורים על מפלצות מאת דליה בר אל, איור: צבי פדלמן
ספר מקור של דליה בר אל שכולל סיפורים קצרים, בסגנון חמשירים, מלווים באיורים מקסימים ובשאלות מכוונות והפעלה שתעזור להורים ולילדים להתמודד עם פחדי הילדים ולדובב את ההורים ואת הילדים לשתף חוויות ורגשות. הספר עוסק בפחדים ואמור לעזור לילדים להתמודד עם פחדים שונים – בעיקר מחושך וממפלצות. לדוגמא, סיפורון בשם "איך מציירים פחד?" כולל בתחתית העמוד שאלה מנחה "ואיך אתם הייתם מציירים פחד?" השילוב של הסיפורון וההפעלה לילדים יכולה לעזור להם להתמודד עם הפחד באמצעות הציור. ספר מקסים ושובה לב שנחמד למבוגרים לקרוא ובהחלט שימושי לעזרה לילדים להתמודד עם הפחדים.
הספר מתאים לקריאה לילדים וגם לראשית הקריאה שכן האותיות גדולות וכתיב מנוקד.
דליה בר אל פרסמה כבר 41 ספרים, רובם לילדים, ויצירותיה נלמדות בבתי הספר היסודיים. היא מספרת שהיא בעצמה סבלה מפחדים כילדה ואף כיום ובכתיבה היא נסחפת עם הדמיון ועוזרת לילדים. 

"גיבורים על מפלצות" מאת דליה בראל. איורים: צבי פדלמן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, לגילאי 8-3. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
סיפורי סבא מאת דידי פרימור, איור: אורי גינזבורג
ספר הכולל 5 סיפורים קצרים בחרוזים על סבא יעקב. הסיפורים משעשעים ומטרתם להציג את דמות סבא החביבה אך שאינה מושלמת, סבא עם חסרונות. הילדים יהנו מהסיפורים, כי ילדים ממש אוהבים כשהמבוגרים עושים טעויות מביכות או שטויות, או שהם פשוט אנושיים ולפעמים גם מפחדים. ועל הדרך גם יבינו שהמבוגרים לא מושלמים.
דידי פרימור מספר שהספר נוצר כאשר בתו כתבה סיפורים על סבא שלה (אביו של דידי) וכשעזר לה, מצא את עצמו כותב חלק מהסיפורים בעצמו. חלק מהסיפורים מבוססים על המציאות אך חלקם פרי דמיונו. אחרי כמה שנים החליט לשתף את הסיפורים ופרסם אותם בספר.
הספר מקסים, חביב ומצחיק ומלא הומור. בכל סיפור יש תכונה אחרת (או מגרעה) שמוצגת שכייף לקרוא ולצחוק יחד עם הילדים.
הספר מתאים לקריאה לילדים וגם לראשית הקריאה שכן האותיות גדולות והכתיב מנוקד. 

"סיפורי סבא" מאת דידי פרימור. איורים: אורי גינזבורג, הוצאת הספרים "אוריון", 40 עמודים. מחיר לצרכן 49 ש"ח, לגילאי 3-7. להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאהwww.orion-books.co.il .
הספר הראשון שלי: הטבע
ספר חדש בסדרת "הספר הראשון שלי" העוסק בטבע. הספר מתורגם ומכיל עובדות על הטבע משולבות באיורים צבעוניים והדגמות. הספר הדרגתי ומתחיל בערך מהו טבע ומשם ממשיך לעונות השנה לצמחים וחיות. בדרך הוא נותן דוגמאות על חיות מסוימות כמו מביצה לפרפר אצל החרקים, ואינו פוסח על הים. חלקו האחרון של הספר הוא הפעלה תוך כדי לימוד וכולל משחקים והפעלות כמו משחק חיפוש, מי יוצא דופן, חידון, ועוד. כבשאר ספרי הסדרה הוא גם כולל רשימת מילים מעניינות והגדרתן. עוד בסדרה: הדינוזאורים והחלל.
ספר מצויין שמתאים לילדים סקרנים ולהוריהם לפעילות משותפת! 

"הספר הראשון שלי: הטבע" מאת פליסיטי ברוקס וקרוליין יאנג, איורים: מאר פררו, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 32 עמודים. כריכה קשיחה, מחיר לצרכן 79 ₪. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il
ואם יש ספרי ילדים חדשים, למה לא לקחת גם ספר לפעוטות? 
בייבי – מילים ראשונות
מכירים את ערוץ בייבי? הערוץ מציע תוכניות ייחודיות לפעוטות בגילאי חצי שנה עד 3 שנים. אז היום יש גם סדרת ספרים תואמת "בייבי – מילים ראשונות". בסדרה 4 ספרי קרטון צבעוניים הכוללים את דמויות הערוץ. בכל ספר יש 10 מילים, כל מילה לצד תמונה מתאימה. נושאי הספרים הם בעלי חיים, פרטי לבוש, כלי תחבורה ומאכלים.
הספרים בגודל נעים לפעוט ובצבעוניות מקסימה תוך שימוש ברקעים יפים. וכשהפעוט לא ישתמש בהם, אח או אחות גדולה בגילאי הגן-כיתה א' יוכלו להתחיל לזהות את האותיות ולקרוא את המילים המנוקדות. 

בייבי – מילים ראשונות", בהוצאת "דני ספרים". מחיר לצרכן לספר 39 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il
שפע ספרי ילדים חדשים שכייף לקרוא יצאו לאחרונה, קראו עם הילדים זה כייף להם ולכם!
גילוי נאות: הספרים ניתנו לסקירה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr