יום שישי, 31 במרץ 2017

הודו הדיסנילנד שלי – זהבה שילון

הודו הדיסנילנד שלי הוא ספרה של זהבה שילון (אשתו של...) על מסעה להודו בגיל השלישי. מתברר שבהודו כמו בכל מקום מטייל גם הגיל השלישי. זהבה מביאה בספרה חוויות מטיול תרמילאים בהודו מנקודת ההשקפה של פנסיונרית. טיול שתחילתו ב-10 ימים עם חברות שמכירות את הודו וסופו בשלושה חודשים של טיול מקיף שכולל אינספור חוויות,אשראם, בית חב"ד ומפגשים מעניינים עם התרבות המקומית ועם אנשים מעניינים.
הודו הדיסנילנד שלי – זהבה שילון

הספר של זהבה מתאר את חוויותיה של זהבה ואת הודו מנקודת מבטה. אין זה מדריך טיולים אם כי הוא חושף גם אספקטים פרקטיים של הטיול בהודו (מה עושים באשראם? יש מספיק נייר טואלט?? המים קרים? הזרם במקלחת חלש?).
בספר יש תאור של חוויות כמו סדנת בישול, החגים היהודים בהודו ולילות שבת כמו שנחגגים בבית חבד בהודו. אחד התאורים המעניינים הוא חווית האשראם. מה זה אשראם? מה עושים שם? איך לנים שם ומה סדר היום והתנאים.
אחד הנושאים שזהבה משתפת בספר הוא תגובות סביבתה לנסיעה. עוד לפני הנסיעה נתקלה זהבה בביקורת על תוכניתה לנסוע להודו:
"תוך כדי היערכותי במהלך חודש ההכנות לנסיעה, לא הפסקתי לשמוע ברקע תגובות מתגובות שונות, החל מצד חבריהם של ילדיי שהתלהבו מהאמא הקולית שלהם, ועד לאלו שתלו בי מבטים משולבים בגועל וברחמים תוך שהם מצקצקים בלשונם "להודו? לעוני? לג'יפה? לקושי?".
הספר מספר את סיפור הטיול, החל מתכנונו וקיומו ובסופו גם טיול חוזר ומעמיק יותר בשפה צחה ונעימה שמקדישה המון מקום לפרטים ולדקויות ובעיקר לאנשים שאותם פגשה שם זהבה. זהו ספר קליל וזורם שאפשר לקרוא לאורך זמן. בכל פעם פרק. לי הוא הביא חשק לטייל ובעיקר את ההבנה שאפשר לטייל בהודו גם בגילים מבוגרים יותר ושהודו אינה רק לתרמילאים הצעירים.
זהבה שילון (69), תושבת תל אביב, נשואה לאיש הטלוויזיה יגאל שילון, עימו גידלה את ארבעת ילדיהם, ידועה בעשייתה ההתנדבותית רבת השנים בתנועת ויצו ומחוצה לה.
מידע

הודו – הדיסנילנד שלי, זהבה שילון. הוצאת "ספרי צמרת", 224 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה www.netbook.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr