יום שישי, 19 בפברואר 2016

סיטרואן קקטוס – לנהוג בסטייל ברכב אופנתי

סיטרואן קקטוס מגדירה את הנוהג (או הנוהגת) בה כצעיר, ספורטיבי תוסס ואופנתי.  יש לה אמירה עיצובית, סגנון שובבי וזריז, נוחות בישיבה ופינוקים בנהיגה (כמו מסך מגע ומערכת מולטימדיה) וחלל מרווח ביחס לרכב קטן. רכב נהדר למי שרוצה לבלוט בשטח ולא רוצה להשקיע ברכב יקר. אני ניסיתי, בואו להתרשם גם!
סיטרואן קקטוס – לנהוג בסטייל ברכב אופנתי
האמירה העיצובית של סיטרואן קקטוס בולטת. ניכר שברכב הושקעו המון מאמצי עיצוב שהפכו אותו לרכב עם לוק. בנוסף, האלמנטים העיצוביים הם גם פרקטיים. לדוגמא, על הגג יש קורות רוחב שמדגישות את הספורטיביות של הרכב ומשמשות כבסיס לגגון ולאופניים. בצידי הרכב יש Air bumps בצבע תואם, שמקנה תחושה של ספורט ומגן על הרכב מסריטות. עיצוב הגלגל נותן הרגשה שהוא מוגבה.

סיטרואן קקטוס מגיע בצבעים מרשימים כשהשחור, הצהוב, והאדום מהממים! לאוהבי ההופעה הבולטת – צפו פגיעה, הבחירה קשה!
גם פנים הרכב עשיר בפונקציונליות מעוצבת. ידיות עור, תא כפפות בצורת מזוודה עם המון מקום (אין כרית אויר מעליו, מה שמאפשר גם להניח עליו רגליים בלי להסתכן, כריות האויר מגיעות מחלקי הפנים האחרים – בצורת וילון). בסיטרואן קקטוס מערכת מולטימדיה הכוללת מסך גדול לשליטה על הרכב והמערכת (מוזיקה, מיזוג, מידע). מה שמותיר לוח מכוונים פשוט בזמן הנהיגה. בנוסף, הפונקציות העיקריות נשלטות מההגה, כך שאין צורך להסיר את הידיים בנהיגה על מנת להחליף תחנת רדיו או שליטה בעוצמת השמע. גם תא המטען מרווח ומרשים לרכב קטן כזה!
קצת נתונים הטכניים. הרכב מגיע בנפח מנוע 1200 ב-82 כ"ס עם גיר ידני ומשקל קל. בקרוב יגיעו דגמים חזקים יותר ועם אפשרות לאוטומט. מבחינת צריכת הדלק, מדובר ברכב חסכוני ביותר שמתקרב לאיזור ה-20 קילומטר לליטר תודות לגוף הקל, מערכת ה-Euro6 (ניתן לניתוק) והגיר הידני. המחיר של הרכב כמחיר רכב קטן (בסביבות 84 אלף ש"ח), במחיר זה מקבלים רכב כמעט מיד-סייז ורמת עיצוב וגימור אופנתי…
אז איך זה לנהוג בקקטוס? אתחיל בישיבה. הישיבה במכונית, בדומה לרוב המכוניות האירופאיות נעימה ונוחה ביותר. גם אחרי נהיגה מבני ברק לבית זית עם כמה סטיות בדרך וחזרה, הרגשתי נח ונעים ולא הציק לי הגב. זוהי אחת התכונות שעושה מבחינתי את סיטרואן ופז'ו לאטרקטיביות במיוחד, וגם הישיבה מאחור נוחה ויש מרווח לא רע לרגליים. אמשיך לשדה הראיה שהוא גם כן מצטיין בנוחותו. החלונות גדולים יחסית ומגיעים "נמוך" גם מלפנים וגם בצדדים ורואים היטב את הכביש ואת הנוף בצדדים, אם כי החלון האחורי אינו נפתח באופן מלא. גם המסך הדיגיטלי עם מערכת השמע, המיזוג ושאר המערכות נוחה לשימוש ומפנקת כשהכל במסך מגע גדול ונח לתפעול. וכמובן, גם העיקר – הנהיגה. אמנם בהתחלה היה לי קשה להתרגל לגיר הידני (שנים שלא נהגתי על כזה) ולעתים שכחתי להחליף הילוכים, השליטה הידנית בהילוכים איפשרה לי לשלוט היטב ברכב שהגיב היטב גם כשהייתי צריכה להאיץ מהר בעקיפה כי כמעט פספסתי פניה. אחיזת הכביש מעולה והנסיעה חלקה ורכה. הרכב קל יחסית ומגיב טוב, אם כי התאמץ בעליות לירושלים. מי שמעדיף רכב חזק יותר ו/או אוטומטי – בקרוב יגיעו דגמים חזקים יותר!
ואיך אפשר לדבר על מכוניות בלי לחשוב על איך שומרים אותן מדוגמות. אז בשביל זה קיבלנו להתנסות במוצרים מסדרת Meguiar’s המשווקים על ידי החברה: נוזל לניקוי פנים, שטיפת ווקס ומגבות מיקרופייבר. את נוזל ניקוי הפנים ניסיתי ראשון כבר בדרך הביתה. הוא מנקה היטב ומה שהיה לי חשוב במיוחד, נקי אבל בלי ריח חריף של חומרים כימיים, אינו משאיר ברק כמו סיליקון. הווקס קל למריחה הספריי נח ומדוייק ויש לו ריח נעים בזמן העבודה, הוא נספג טוב והותיר את הרכב מבריק. כשציפור חירבנה רגע אחרי המריחה, הקקי לא נתפס והוסר בקלות, ממש החליק מהפח. המגבות מחליקות על הרכב בלי לסרוט ונעימות לשימוש. יש בסדרה עוד מבחר מוצרים שכדאי לנסות כי התרשמתי שמדובר במוצרים איכותיים מאוד.
תמונות: בני דויטש
למידע נוסף: סיטרואן קקטוס
גילוי נאות: הייתי אורחת החברה והמוצרים ניתנו לסקירה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr