יום חמישי, 31 במרץ 2016

Efit – הדרך להתחטב ולהיכנס לכושר במינימום זמן

באמצעות Efit, האימון המהפכני, מצאתי את הדרך להתחטב ולהיכנס לכושר במינימום זמן. השיטה יעילה כל כך שניתן לעשות את האימון של Efit בהפסקת צהרים. התנסיתי בסדרת אימונים קצרים אינטנסיביים וכייפים במיוחד!

השיטה של Efit מבוססת על אימון EMS -Electrical Muscle Stimulation, שימוש בגירוי חשמלי לחיזוק שרירים. השימוש בחשמל לצרכים רפואיים נפוץ מאוד. מגירוי שרירים ועד גירוי עצבי וטיפול בכאב. בין השאר ספורטאים מקצועיים משתמשים בו. גירוי חשמלי לשרירים באמצעות חליפה כמו ב Efit נוסה בחלל על מנת לשמר מסת שריר של האסטרונאוטים כחלופה לכח המשיכה וההתנגדות של כח הכבידה. הוא התברר כאפקטיבי (אם כי לא היה יעיל נגד איבוד מסת עצם שהוא בעיה נוספת) ומכאן הרעיון התפתח לשימוש הנוכחי – הדרך להתחטב ולחיזוק שרירים.
הרעיון העומד מאחורי השיטה הוא ששילוב של גירוי מקומי באמצעות חשמל במהלך אימון אירובי מאפשר אפקטיביות ועוצמתיות רבה יותר של האימון גם מבחינת חיזוק שרירים וגם בהעלאת שריפת הקלוריות באימון. והתוצאה היא שאימון קצר מאפשר גם פעילות אירובית וגם חיזוק שרירים.
אני התנסיתי באימון EMS ב-efit אשר גרייט שייפ ברעננה. עברתי אימון הדגמה קצר כשאחריו סדרה של 4 אימונים. ואיך זה מתבצע? כשמגיעים למכון לובשים חליפת לייקרה. המדריך מכין את החליפה החשמלית. חליפה שמזכירה קצת חליפת צלילה ומאזן ציפה. המדריך מרטיב את איזור האלקטרודות על מנת ליצור מוליכות חשמלית. לובשים ומהדקים את החליפה ומתחברים למכשיר הכושר. יש כמה סוגים של מכשירים אני בחרתי אליפטיקל – סוג של הליכון. המדריך מכוון את עוצמת הזרם המתאימה לי, או שאומר הנסבלת כי חשמל בעוצמה חזקה יכול להיות לא נעים. בהתחלה זה מרגיש כמו דקירות ואחרי רגע מתרגלים ובעיקר מרגישים את הפעילות של השרירים. ואם אתם חושבים שלא תזיעו ולא תתנשפו, טעות בידכם, מדובר באימון לכל דבר שמתאמצים בו. אחרי האימון יש לבצע מתיחות בעיקר בהקפדה על השרירים שמגורים על ידי החשמל. המדריך במכון עוזר במתיחות.
אני התחברתי רק בפלג הגוף התחתון והאלקטרודות היו ממוקמות להפעלת השרירים הבאים: התאומים (אחורי השוק), ארבע ראשי (קדמת הירך), אחורי הירך, העכוז והבטן. בפעם הראשונה, באימון הניסיון, נתפסו לי קצת שרירי הארבע ראשי (ירך קדמית) זה לא הפתיע אותי כי זה השריר החלש ביותר אצלי. ולכן באימון המלא הראשון ביקשתי שהגירוי של השריר הזה יהיה בהדרגה.
החליפות, מזכירות מאזני צלילה
לאימון יש כמה אפשרויות ומכשירים. אליפטיקל (זה מה שהרוב בוחרים) ועוד מכשירי כושר.
האימון עצמו ממש כייף. מתלבשים, 20 דקות אינטנסיביות עוברות ביעף עם מוסיקה טובה באייפון. מתיחות ומקלחת חמה נעימה במקלחות של הגרייט שייפ ואני יוצאת כמו חדשה, אדומה מהפעילות ועם המון מצב רוח טוב של אנדורפינים.
אני מתעמלת דרך קבע, בעיקר הליכון, שחייה ויוגה. המשכתי את פעילויות אלו במקביל כשה-EMS הווה תוספת מעולה בעיקר כשאין לי זמן. לדעתי, זו בהחלט תוספת טובה והדרך להתחטב ולשפר את הכושר גם למי שמתעמל, ובוודאי למי שאינו מתעמל או לא מספיק להתעמל מקוצר זמן. האימון ברוטו, כולל התחברות ומתיחות מסתכם ב-30 דקות, תוסיפו לזה 15 דקות מקלחת/החלפת בגדים, סך הכל 45 דקות ואתם כמו חדשים! וקיבלתם את האימון האינטנסיבי החסכוני ביותר בזמן!
קצת טיפים ומידע
הביאו בגדים להחלפה, כולל בגדים תחתונים. גם אם לא תזיעו נורא עדיין תרטבו קצת כי לצורך ההולכה מרטיבים את איזור המגע של האלקטרודות בגוף, וזה עובר עד לתחתונים.
לא מזמן היו כתבות מפחידות בטלויזיה נגד השיטה שטענו שהיא מסוכנת. גם אני חששתי, ובדקתי. השיטה מאושרת על ידי משרד הבריאות ולמכשירים של Efit יש אישור של ה-FDA שמאשר את בטיחות השימוש במכשירים. הנה הודעת משרד הבריאות המאשרת ומסדירה את האימון במכשיר ה-EMS.
האימון מבוצע בליווי מלא של מדריך שגם עוזר במתיחות.
אין חובה לרכוש את החליפה, המכון מספק חליפה ודואג לכבס אותה וגם מגבת תקבלו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr