יום שלישי, 14 ביוני 2016

מדריך טיפוח הפנים בקיץ

טיפוח הפנים בקיץ שונה מבחורף. המדריך לטיפוח הפנים בקיץ מסביר כיצד לשנות את שגרת הטיפוח לקראת הקיץ, מה להפסיק ומה נצפה מהקרמים לקיץ מבחינת הקלות ועושר הלחות שבהם, וגם מבחינת הגנה מהשמש. במדריך טיפים, הסברים, וכמה קרמים מומלצים לקיץ.

שינוי שגרת הטיפוח לקראת הקיץ (שרון ברוך – ד"ר קליין)

ההמלצה הראשונה בטיפוח הפנים בקיץ נוגעת לחומרים הפעילים בקרם – להפסיק עם חומרים פעילים כמו רטינול, פילינג וחומרי הלבנה חזקים. להוריד ריכוזים ולעבור למוצרים עדינים יותר (למשל, במקום רטינול – AHAA).
לגבי מסיכות – להפסיק עם מסיכות פילינג חזקות (או להוריד לפעם בשבוע) ולעבור למסיכות אנטיאוקסידנטיות.
לעבור לקרמים פחות שומניים – לחות קלה, שימוש במקדם הגנה מהשמש (SPF). אם אתם במזגן ומרגישים עם זה טוב – הרשו  לעצמכם גם קרמים קצת יותר כבדים, כי העור מתייבש יותר בבריכה ובים.
להיזהר משאננות – מאוד פופולרי לשלב קרם הגנה בקרם היום (לפעמים גם בקרמים משולבים מייקאפ כמו BB או CC) ולחשוב שהעור  מוגן. הסכנה העיקרית בהרגל זה שכמות הקרם שמורחים בדרך כלל קטנה מדי כדי להקנות הגנה טובה נגד השמש. לכן אם אתן מתכננות לצאת – וודאו שמרחתן כמות גדולה, או הוסיפו קרם הגנה.
שני סוגים של קרם יום – עם או בלי מקדם הגנה
קרמים ללא מקדמי הגנה – כקרמי בסיס לפני קרם הגנה, ולטיפוח כשלא יוצאים מהבית. היתרון הוא שניתן לבחור את הקרם המתאים  ביותר לטיפוח העור עם המרכיבים הרצויים לכל סוג עור (והם בדרך כלל עשירים במרכיבי אנטי-אייגי'נג, אנטיאוקסידנטים וכו'). הגנה מהשמש מורחים אחר כך לפי הצורך (מקדם הגנה SPF 30 לסידורים בעיר, מקדם הגנה SPF 50 בשעות החמות ובפעילות חוץ, ים ובריכה).
קרמים עם מקדמי הגנה– אלו קרמים דו שימושיים. מתאימים למי שנמצא רוב הזמן בבית/משרד. הקרם מקנה לנו בטחון אם נצא החוצה לסידור קטן או נצא לתלות כביסה, ומגן מקרינה אקראית. מומלץ לבעלי עור רגיש במיוחד גם בעונות המעבר או בתקופה של טיפולים עם רטינול/פילינג וכו'. הקרמים האלו גם מתאימים לחורף למי שרגישה או עוברת טיפול פילינג, הבהרה, וכו'. היתרון בהם בהשוואה לקרמי הגנה שהם בדרך כלל נעימים יותר ועדינים יותר מקרמי ההגנה ומכילים חומרי הזנה וטיפוח. שימו לב שיש להקפיד על מריחה מתאימה כשמתכננים לצאת החוצה בקיץ – להקפיד למרוח בשתי שכבות בכמות גדולה או להוסיף גם קרם הגנה. קיימים גם קרמי יום עם מקדם הגנה SPF 50, גם אותם צריך למרוח כמו קרם הגנה – פעמיים ובשכבה עבה כשיודעים שיוצאים החוצה. הם מתאימים במיוחד לטיולים.
בחרתי להמליץ לטיפוח הפנים בקיץ על מספר קרמים טובים שניסיתי בשתי הקטגוריות. המשותף לכולם שאינם מכילים חומרים שגורמים לעור להיות רגיש יותר בשמש, וכולם מעשירים את העור בלחות, עדינים, לא כבדים, ונספגים מהר.

 קרמים ללא מקדמי הגנה

מכיוון שבקיץ מומלץ ללא חומרים פעילים שעושים פילינג כמו רטינול, יש קרמים קלים עם חומרים מעשירים את העור עם מרכיבי אנטי אייגי'נג. בקטגוריה זו בחרתי שלושה קרמים שכל אחד בעל תכונות אחרות ומתאים לנשים בגילאים שונים: סבוקלם קרם לחות – לצעירות ולעור רגיש במיוחד, לוריאל Triple Active לבוגרות ולוריאל Revitalift Filler Renew למבוגרות יותר (אם כי גם צעירות יהנו ממנו). שלושתם מתאימים לקיץ והמשותף להם שהם מספקים לעור לחות וחומרי טיפוח שאינם מסוכנים בחשיפה לשמש, לא שומניים ונספגים מהר וללא פראבנים.


סבוקלם קרם לחות – קרם עדין רב שימושי למתן לחות ולהרגעת העור. מתאים לכל עור ובמיוחד לעור אדמומי ומגורה. לא שמן ומתאים גם לבני נוער. כבר כתבתי עליו בעבר אז לא אפרט, תוכלו לקרוא עליו הכל בכתבה מוצרי סבוקלם לקיץ.

לוריאל Triple Active


קרם יום בעל פעולה משולשת – לחות, הגנה והרגעה. הוא מעניק לחות ל-24 שעות ומכיל ויטמין E, סרמיד (פפטיד ששומר על העור) ומסנן UV (לא נקבעה רמת ההגנה ולכן סיווגתי אותו כקרם ללא מקדם הגנה). ניתן למנות בין המרכיבים גם שמן חמניות, חמאת דקלים, שמן גרעיני אוכמניות שחורות ורוז היפ. כך שהקרם מכיל גם אנטיאוקסידנטים, גם חומרי אנטי-אייג'ינג וגם הגנה מסויימת מהשמש.  הוא אינו מכיל פראבנים.

הקרם שניסיתי הוא הקרם לעור יבש. יש לו מרקם קליל במיוחד ולא שמן. הוא נספג נהדר ויש לו ריח מרענן ועדין יוניסקס שגם גברים יאהבו. בתמונה הבאה ניתן לראות שכמות קטנה מהקרם נספגת ממש מיד במגע עם היד.

לוריאל Revitalift Filler Renew

קרם יום שניתן להשתמש בו גם בערב בעל ריכוז גבוה במיוחד של חומצה הילארונית (מרכיב טבעי בעור) ופיברוקסיל (תמצית מזרע השיפון). ביחד הן מצטיינות במיוחד במתן הלחות לעור, למילוי קמטים, ולהשבת נפח לעור. הקרם מתאים במיוחד לנשים בגיל 40-60. ללא פראבנים. אמנם הוא אינו מוצג כמגן מהשמש, הוא מכיל חומר מגן קרינה כך שייתכן שהוא נותן קצת הגנה מהשמש.

הקרם הוא קרם עם דגש חזק על טיפוח ועל מרכיבים פעילים בטיפוח. החומצה ההילארונית מתאימה במיוחד לקיץ בגלל אפקט הלחות שלה לעור. הקרם עצמו מעט יותר כבד מה-Active אבל עדיין נספג לחלוטין מהר מאוד ולא משאיר הרגשה כבדה או שומנית על הפנים. הוא קטיפתי במיוחד והפנים מרגישות כמו משי אחרי המריחה. מתברר שהוא גם מתאים לגברים כי הוא חביב על בן זוגי שלקח אותו לתיק כלי הרחצה של מכון הכושר ולא מסכים להחזיר!

בתמונה רואים כמה הקרם קטיפתי ונספג בקלות.

שני הקרמים של לוריאל מתאימים לשימוש לפנים ולצוואר.

קרמים עם מקדמי הגנה

בגזרת הקרמים הכוללים מקדמי הגנה, בחרתי קרמים המסווגים SPF 30 ומעלה: קרם לחות פעיל ומגן SPF 30 של ד"ר עור, קרם של ג'ייד, והקרם החדשני ביותר – פוסט פרוטקטיב SPF 50 של ד"ר קליין. כל הקרמים האלו טובים ונעימים ויכולים לשמש גם כקרם יום, כבסיס לאיפור, וכקרם הגנה במריחה חוזרת במהלך היום. הקרם של ג'ייד מגיע באריזה שקל לשים בתיק, נטול ריח ונטול נוכחות. משום כך נראה לי שהגברים עשויים להעדיף אותו. לעומתו, לקרם של ד"ר עור יש יותר נוכחות על הפנים ואף משאיר ריח מבושם עדין. על הקרם השלישי, פוסט פרוטקטיב, אני ממליצה לאלו שצריכות הגנה חזקה יותר, או לים/טיולים. לכן ניתן לשלב את השימוש בקרמים בהתאם לתוכנית היום (בבית/בחוץ/בים).

קרם לחות פעיל ומגן SPF 30 Soft & Sun של ד"ר עור

קרם לחות נעים ועשיר ועם זאת קל,מבושם קלות עם מסנן קרינה SPF 30.

הקרם מכיל מספר רכיבים מטפחים כמו גליצרין שמקנה לחות וויטמין E הידוע כנוגדן חמצון הנלחם בהזדקנות העור. בקרם יש מסנן קרינה, כוללCinnamate  שהוא מסנן קרינה עדין במיוחד. אין בו פראבנים אך יש אוקסיבנזון.

הקרם עדין מאוד ונספג היטב. הוא מבושם קלות בריח נעים יוניסקס שמצא חן בעיני מאוד. ביחס לקרמי לחות, הוא מתאים לכל גיל וטוב כתחליף לקרם הגנה מהשמש, בהנחה שמורחים אותו לפי ההוראות (ועל הקופסה יש את ההוראות המוכרות להגנה מהשמש – למרוח פעמיים, כמות נדיבה כחצי שעה לפני החשיפה לשמש, לחדש מריחה בעיקר בחשיפה למים). מתאים כבסיס לאיפור.  

קרם לחות והגנה לפנים של ג'ייד עם מקדם הגנה SPF 30

High Performance UV Protection Face Cream

קרם לחות עתיר רכיבים מגנים ומשקמים שמסתתר בשפורפרת שמזכירה קרם הגנה עם לוגו צהוב SPF 30.

הקרם מכיל רכיבי אנטיאייג'ינג ואנטיאוקסידנטים מתקדמים במיוחד:
– פפטיד שנקרא Bio-Nymph פעיל ייחודי שמופק מתמצית פרח הטבק. הפפטידים, שנמצאים בדרך כלל בסרומים, הם אחד המרכיבים הידועים בהשפעה על העור וכמלחמה בהזדקנות.
– חומצה הילארונית, סקוולן וגליצרין (מקנים לחות)
– תמצית אצות (נוגדת חמצון)
– חומצה סליצילית וקפריליל גליקול (אנטיבקטריאלי)
– ארגינין (נוגד חימצון שעוזר לבניית קולאגן)
– ויטמינים B5, C ו-E (נוגדני חמצון, אנטי דלקתי)
בדומה לקרם של ד"ר עור, הוא מכיל Cinnamate ואין בו פראבנים אך יש אוקסיבנזון. 
הקרם נטול ריח. יש לו מרקם מצויין, כמעט נטול שומן שאינו משאיר סימן – ראו בתמונה איך השכבה הדקה יותר נספגה מיד! מתאים במיוחד ללחות גבוהה והזעה. בגלל השפורפרת הקלה והקומפקטית במיוחד הוא נח לשים בתיק ולטיולים ונסיעות.

פוסט פרוטקטיב Post Protective SPF 50 של ד"ר קליין

מחליף קרם יום וכולל מרכיבי טיפוח הגנה ושיקום העור. כולל שמנים, ויטמינים ותמציות צמחיות. עשיר בלחות ובאנטי-אוקסידנטים. הקרם מכיל מסנן קרינה בעוצמה של SPF 500 בטכנולוגית הגנת "פנינים" של מיקרו- קפסולציה סיליקה שהיא הדור החדש של מסנני קרינה. הקרם הזה נעים במיוחד. לא אפרט כאן בהרחבה כי כתבתי עליו בנפרד מאמר שכדאי לקרוא שמפרט את סוגי מסנני הקרינה השונים ואת החידושים בטכנולוגיה בכתבה: קרם פנים פוסט פרוטקטיב SPF 50 של ד"ר קלין. לד"ר קליין יש גם קרם יום SPF30 לעור שמן. זהו הרולס רויס של הקרמים שנתקלתי בהם בקטגורית קרמי לחות עם מקדם הגנה עוצמתי!

בנוסף לטיפוח הפנים בקיץ, צריך גם להגן עליהם, להרגיע כשיש רגישות, וכמובן גם לדאוג לגוף ולשיער. בסדרת המדריכים יש את הכתבות הבאות:

גילוי נאות: המוצרים ניתנו לסקירה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr