יום שבת, 11 ביוני 2016

קרמי הגנה והרגעה לקיץ – מדריך

רבות נכתב על נזקי השמש לעור וכולנו יודעים שצריך כובע וקרם הגנה ושלהשתזף, בעיקר שיזוף אגרסיבי או להישרף זה רע. אז איך נגן על עורנו מהשמש? קיבצתי כאן טיפים להגנה מן השמש ומבחר קרמי הגנה ותכשירים שיעזרו לנו לצלוח את הקיץ בבטחה. ולסיום, יש גם קצת על הרגעת העור.
קרמי הגנה והרגעה לקיץ – מדריך


טיפים להגנה מהשמש:

– הכי טוב צל או כובע, אולם כובע אינו מספיק כי יש קרינה אקראית (שמוחזרת מהסביבה) ולכן צריך קרם הגנה גם בצל. גם כשמעונן יש קרינה, והיא גם חודרת לתוך האוטו, בעיקר מהחלונות הצדדיים.
– ליעילות מכסימלית, קרם הגנה יש למרוח בכמות נדיבה פעמיים לפחות חצי שעה עד שעתיים לפני החשיפה לשמש ולחדש כל שעתיים  או אפילו פחות מכך אם נמצאים במים. אם מרחתם ספריי או קרם נגד יתושים תצטרכו כמות גדולה עוד יותר של קרם הגנה.
– גם כהות עור צריכות הגנה מהשמש, כשהן מפתחות פיגמנטציה – יהיה קשה יותר לטפל בזה.
– אסור להיחשף לשמש בכלל בזמן טיפולי לייזר או IPL. לא לגלח או לעשות שעווה ממש לפני היציאה לשמש.
– לא לשכוח למרוח את הידיים במיוחד כשאתם נוהגים!
– המנעו מפראבן ונסו להמנע מאוקסיבנזן (זה קצת יותר קשה כי רוב התכשירים מכילים אותו).
– היזהרו משימוש בבושם במקומות חשופים לשמש, זה גורם לפיגמנטציה.
– קרם הגנה מהשמש רגיש לחמצון. יש לשמור אותו בטמפרטורה מתחת ל-25 מעלות, לא באוטו או בשמש. כ-  6-12 חודשים אחרי הפתיחה הוא מתחמצן וצריך לקנות חדש אז אל תתפתו להשתמש בקרם ישן שפתחתם בקיץ שעבר. בנוסף, התקנים והטכנולוגיה מתעדכנת כל הזמן – וחדש משמעו לעתים קרובות טוב ומודרני יותר!
מרחו פעמיים והרבה, לפחות חצי שעה לפני החשיפה מהשמש וחזרו על המריחה כל שעה וחצי שעתיים, השתמשו בתכשירים טריים (ולא ישנים) וחדשים העומדים בתקן החדש.
אז נעבור לתכשירים להגנה על הגוף, על הפנים, ולהרגעה.

הגנה לגוף

בתחום מוצרי ההגנה לגוף בדקתי קרמי הגנה חדשים של אולטרסול (לספורט, לילדים, ללא חומרים "מזיקים") ושל סקארה. מוצרי שתי החברות עומדים בתקנים החדשים ביותר של משרד הבריאות. 

קרמי הגנה לגוף
אולטרסול ספורט MAX ספריי תחליבי – מותאם במיוחד לספורטאים. בנוסף להגנה הגבוהה SPF50 , הקרם שעוזר במניעת ריחות גוף וזיעה. הוא ללא פראבנים ומשלב אנטיאוקסידנטים: ויטמין EE ותמצית תה ירוק. התרסיס מגיע בצורת קצף וקל במיוחד למריחה, אינו שמנוני ואינו מלכלך ובעל ריח נעים מאוד. (ראשון משמאל בצילום לעיל).
אולטרסול KIDS FUN ספריי תחליבי כחול לילדים – מותאם במיוחד לילדים. מעבר לתכונות שכבר הזכרתי של הספריי התחליבי, הוא  מותאם במיוחד לעור רגיש. הייחוד שלו שהוא מגיע בגוונים תכלת בריח תפוח וכתום בריח מלון (הצבע נעלם במריחה) כשמטרת הגימיקים האלו למצוא חן בעיני הילדים ולהקל את המריחה. והוא באמת כייפי…גם לגדולים יותר! (שני משמאל בצילום לעיל).
אולטרסול Free תחליב גוף בשפורפרת – בנוסף להגנה הגבוהה שלו SPF50 בדומה למוצרים האחרים הוא ייחודי במרכיביו – אינו  מכיל אוקסיבנזן, פראבן, שמנים, בושם או צבע וללא מרכיבים מהחי (בעל סמל הארנבת שלא נוסה על בעלי חיים). הוא מכיל חומרי טיפוח והרגעה כמו פרו ויטמין B5, תמצית צמח הממליס ותה ירוק. הוא אידיאלי למי שיש לו רגישות גבוהה ונטייה לאלרגיה. הוא נעים במיוחד במריחה סמיך משהו אבל נספג בעיסוי קל. זהו המוצר שאני הכי אוהבת, אני עושה פשרה בנושא המרקם (קצת כבד) והריח (לא משהו) לטובת תכשיר היפואלרגי עם המנעות מחומרים אלרגניים ומזיקים. (שני מימין בצילום לעיל).
התרסיסים של אולטרסול מבוססים על אויר ואינם מכילים גז בוטאן מה שהופך אותם לפחות דליקים ובטוחים יותר. פרט לאולטרסול Free התכשירים מכילים אוקסיבנזן.
מחיר המוצרים של ד"ר פישר בין 59.90-64.90 ל-200 מ"ל.
סדרת Formula של סקארה – שחקן חדש בתחום מוצרי ההגנה לשמש היא רשת סקארה הידועה בכך שהמוצרים שלה מתומחרים באופן משתלם במיוחד. סקארה השיקה לאחרונה  סדרת מוצרי הגנה העומדים בתקנים האירופאים החדשים. הסדרה נקראת Formulaa ומזוהה בצבע כתום בוהק, ויש בה מוצרים לגוף ולפנים בספריי שקוף ובקרם מ-SPF30 ועד SPF50 במחירים החל מ-19.90 ש"ח. גם הספריי השקוף של סקארה היפו אלרגני, עמיד במים, ללא פראבנים ומועשר בויטמין E אך מכיל אוקסיבנזון. הוא שקוף ומתפזר ממש נהדר על העור ונעים מאוד. הפך לאהוב על הילדים בגלל קלות המריחה. אם כי הבקבוק מכיל בוטאן (דליק). מחירו אטרקטיבי במיוחד – 29.90 ל-200 מ"ל. (ראשון מימין בצילום לעיל).
הגנה לפנים
בקטגורית ההגנה לפנים בדקתי קרמי הגנה לפנים של אולטרסול, סבוקלם ואת החידוש מבית ד"ר קליין – קרם הגנה גבר בניחוח גברי וקרם הגנה לאשה – ממותגים בצבע תואם. 

קרמי הגנה לפנים
קרם הגנה לפנים ד"ר פישר SPF50 – הקרם מכיל מקדמי הגנה חזקים בשילוב אנטיאוקסידנטים: ויטמין E ותמצית תה ירוק, ואינו מכיל פראבנים (אבל כן אוקסיבנזן). קרם בעל מרקם לבן סמיך יחסית ונספג היטב. מגיע ברמה של עד SPF50. מחירו 54.90 ל-755 מ"ל. (שני משמאל בצילום לעיל).
סבוקלם קרם הגנה SPF30 – קרם בהגנה בינונית גבוהה בטכנולוגיות פיזיקליות עם חומרים עדינים ביותר בשילוב מרכיבי טיפוח הזנה  והרגעה וללא פראבן ואוקסיבנזן. בקרם יש אנטיאוקסידנטים ומינרלים מים המלח, שמנים מקוקוס וגליצרין, אלוורה, תה ירוק ואבץ. הקרם במרקם דל שומן, נספג מהר ונעים מאוד על הפנים. למרות שהוא בקטגורית קרמי הגנה לפנים ניתן להשתמש בו כקרם בסיס והוא גם מתאים לכל הגוף. לא נוסה על בעלי חיים. מחירו: 81.50 ש"ח, 70 מ"ל. (ראשון משמאל בצילום לעי)ל.
SunMen ו-SunWomen SPF40 של ד"ר קליין– אחד השחקנים הפחות מוכרים בשוק הוא ד"ר קליין, שהמוצרים שלו נמכרים רק  דרך קוסמטיקאיות העובדות בשיטתו. המוצרים של ד"ר קליין הם ב"היי אנד" איכותיים ויוקרתיים במיוחד. ד"ר קליין השיק לאחרונה שני קרמי הגנה – לגבר ולאשה בצבעים תואמים (תכלת, ורוד). מדובר בקרמים זהים בניחוח מותאם. זהו חידוש כי רוב המוצרים הם יוניסקס או לאשה, וד"ר קליןי מכיר בצורך הגברי בקרמי הגנה מותאמים לו. הקרמים מסומנים כ-SPF40 אולם ההגנה שלהם  SP50 (זה יעודכן בקרוב נאמר לי).  הקרמים מכילים, בנוסף על מסנן קרינה גבוה, חומרי טיפוח והרגעה לעור: אלנטואין, אלוורה, חומצה לקטית, ויטמין E ומינרלים מים המלח. הקרמים עדינים במיוחד ובדומה לקרם פוסט פרוטקטיב של ד"ר קליין, השכבה הלבנה שהם יוצאים עדינה ודקה  במיוחד ונספגת מייד והשפעתם על העור נהדרת ונעימה, ממש לא כפי שמאופיין בקרמי הגנה. הריח של הקרם הנשי קצת מודגש ומזכיר לי גם ריח גברי. החסרון שהם מכילים פראבנים ואוקסיבנזון. הקרמים ישווקו במחיר אטרקטיבי במיוחד של 64 ש"ח ל-50 מ"ל וניתן יהיה להשיגם בחנויות ספורט. (שני הקרמים מימין בצילום לעיל).
הרגעה
בקיץ יוצאים לים ולבריכה (ולפעמים נשרפים), מטיילים ונוגעים בצמחים ויש יתושים. לעתים קרובות אנו סובלים מגירוי בעור. אז מחפשים משהו להרגעה, כמו אלוורה או קרם הרגעה. לפני סקירת המוצרים שבדקתי, כדאי לדעת שמוצרי הרגעה כמו אלוורה כדאי לשמור במקרר, הם מרגיעים יותר כשהם קרים. שלושה מוצרים להרגעה שבדקתי של סקארה, ביוטקייר וסבוקלם. 

ג'ל הרגעה
ג'ל אלוורה מסדרת Formula של סקארה – זהו ג'ל אלוורה עם תמצית לימון, קמומיל וקלנדולה. ג'ל ריחני ונעים במחיר שקלים בודדים!  (בתמונה משמאל).
אלווורה ג'ל מסדרת Active H2O SPA של ביוטיקייר – מכיל אלוורה ומנטול שמחזק את ההשפעה המקררת. הוא גם מכיל שמן קיק וגליצרין שמקנים לעור לחות אך גם פראבן. רב שימושי גם לאחר גילוח או אפילציה. יכול להחליף לחות לעור שמן ומחירו 4.900 בלבד ל-100 מ"ל. (בתמונה מימין).
סבוקלם ג'ל הרגעה הוא חלופה מתוחכמת ברמה גבוהה יותר. הוא שמכיל ריכוז גבוה במיוחד של אלוורה ותמצית גרניום  וללא פראבנים. הטיפול המומלץ בו הוא למרוח שכבה עבה למשך 20 דקות. הוא מתאים גם להרגעת עור מגורה ואדמומי באופן כללי. המחיר של התכשיר ההיפואלרגי הזה שמתאים גם להרגעת סבוראה הוא 55 ש"ח ל-70 מ"ל. (במרכז התמונה).
גילוי נאות: המוצרים ניתנו לסקירה
לקריאה נוספת:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr