יום חמישי, 24 בנובמבר 2016

"הזמן השבור – אל העיר האפלה" מאת אריאלה בנקיר

הזמן השבור – אל העיר האפלה מאת אריאלה בנקיר לוקח אותנו להרפתקה דימיונית של מסע בזמן למאה ה-19. הספר, השני בסדרת "הזמן השבור", מוביל אותנו בחוויה צבעונית מוחשית ומרגשת הפוגשת דמויות הסטוריות מפורסמות – חוויה מרתקת! 
"הזמן השבור – אל העיר האפלה" מאת אריאלה בנקיר

הזמן השבור הוא ספר מדע בדיוני. אך אל תתנו לשיוך להפחיד אתכם אם אינכם מתלהבים מהתחום (כמוני) כי הוא מעניין בלי קשר לסיפור המסגרת. הסיפור עוקב אחרי קורותיה של מיקי (מיכאלה) שנשאבה למסע בזמן בעקבות פעילותו של אביה במעבדה ומוצאת את עצמה מסתבכת עם אנשי המעבדה שמאיימים על אביה ועליה. המעבר בזמן מבוצע דרך "פורטלים" שהם ספרים המכוונים למעבר דרך תקופות בהיסטוריה. בפרק הנוכחי היא עוברת לשיקגו של המאה ה-19 ומשם צריכה להמשיך. אך כדי להמשיך היא צריכה למצוא את הדרך להפעיל את הפורטל (הספר) המתאים, משימה לא פשוטה כלל.
בזמן שהותה של מיקי ובני לווייתה (יעל ופייטרו, שהצטרף בתחנה הקודמת) נמצאים בשיקאגו של המאה ה-19, עיר אפלה משהו שהחיים בה קשים, בעיקר למהגרים ולעניים המנוצלים ולנשים שהעצמאות שלהן אינה דבר מובן מאיליו. מצאתי את הוואי החיים ותאורי העיר והחיים בתקופה הזו מרתקים. ההצצה על איך חיו פעם, איך התלבשו ("למה יש בתחתונים המגושמים חור??? כי עם מחוך וביגוד מורכב אי אפשר להוריד את הבגדים בכל פעם שצריכים לשרותים), איך אכלו, איך חגגו ורקדו, ואת מי פגשו גרמה לי לקוות שהספר לא יגמר כל כך מהר (והוא ממש לא ספר קצר).
העלילה פוגשת גיבורים היסטוריים כמו ג'יין אדמס (זוכת פרס הנובל לשלום), פלורנס קלי (לוחמת לזכויות ילדים), בני שבט הלקוטה (אינדיאנים בשפתנו), ובאפלו ביל קודי (מהמערב הפרוע). ועוקבת אחרי התפתחויות טכנולוגיות וחברתיות של תקופת שלהי המאה ה-19.
נהניתי מכל רגע של תאור צבעוני, יכולתי כמעט להרגיש את קור השלג וצינת הרוח של החורף, את ריח המאכלים של התקופה ואת קסמן, בעיקר של הנשים בתקופה. ממליצה מאוד על הקריאה שמתאימה גם לנוער (הספר הראשון בסדרה הופיע במצעד הספרים של משרד החינוך). הספר כתוב נהדר עם המון רגש ועברית נהדרת.
כדאי לדעת שמי שרוכש עותק חתום של הספר באתר (מחיר מוזל) יכנס להגרלה שווה, שהפרס הגדול בה הוא נסיעה לאיטליה.
מידע
אריאלה בנקיר (35) נולדה בירשולים, היא עיתונאית וסופרת המתגוררת באיטליה.
הזמן השבור – אל העיר האפלה, מאת אריעאלה בנקיר. הוצאת "בנקיר", 361 עמודים, 78 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ובאתר הזמן השבור.
גילוי נאות: הספר ניתן לסקירה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr