יום חמישי, 18 במאי 2017

אלמה וביורן – רומן חוצה יבשות

אלמה וביורן הוא סיפור אהבה שמתרחש בראש פינה של פעם, אבל חוצה יבשות. סיפור על אשה עם חיים לא קלים שנישאת לא מאהבה אבל מוצאת את האהבה בנורבגיה, אהבה שלא התמסרה לה אבל חיכתה לה הרבה שנים. 
אלמה וביורן – רומן חוצה יבשות

אלמה שגדלה בראש פינה התחתנה עם רמי בנישואין של נוחות בלי זוגיות אמיתית וללא אהבה וחום. היא היתה כבר אם לבן כבנסיעה לחו"ל עם חברה הכירה  את ביורן בנורבגיה והתאהבה בו. היא בחרה לא לעזוב את משפחתה מהסיבות הצפויות – הילד והבטחון. בהמשך נולד לה בן, אבל את ביורן לא שכחה.
אחרי 21 שנה היא טסה לחתונת בנה איתמר, שבאופן מיסטי משהו, התאהב באנה הנורבגית. בנורבגיה היא פוגשת את ביורן, שגם הוא לא שכח אותה. כמו שאומרים אהבה גדולה מהחיים. ומחליטה שזה הזמן לעשות את השינוי בחייה, זה שיעשה אותה מאושרת.
הספר אלמה וביורן משלב את סיפור חייה של אלמה, את סיפור ילדותה בראש פינה, אמה אלגרה, אביה שנטש, את התחביב שלה – ציור שאותו פיתחה והוא אשר נתן משמעות לחייה לאורך הזמן.
חוות דעתי
את אלמה וביורן קראתי ברגשות מעורבים. יש בו בגידה. למרות שרובה געגוע וחלום רחוק, זו אשה נשואה שהיתה עם גבר אחר וגם חולמת עליו לאורך הזמן. עם זאת, כשנחשפים לחיים שלה, לילדות העצובה משהו ובעיקר להתמודדות עם בעל שלא מעניק אהבה, מצליחים להזדהות איתה. מבינים שנישואין אינם רק קודש, צריכה להיות בהן אהבה, אחרת אומללים כל החיים ויש הצדקה לגירושין.
בנוסף לנושא העיקרי של הספר שהוא האהבה הגדולה, הספר מספר את סיפור ילדותה של אלמה בראש פינה של פעם, על הוריה, הנטישה של אביה, המשפחה והחברים, חלק שממנו נהניתי מאוד.
מלכה אדלר, המחברת
"אלמה וביורן" הוא ספרה החמישי של מלכה אדלר. ספריה הקודמים: "שבי יפה, תחייכי" (מודן, 2011), "הילדה המסתורית של סבא" (ידיעות ספרים, 2005), "איצ'ו וברנרנד" (ידיעות ספרים, 2004),  "בואי דודה, נרקוד" (ידיעות ספרים, 2001),    
מלכה אדלר מספרת "הספר כמובן מתחבר לטיפול המשפחתי והזוגי בו אני עוסקת שנים רבות. בין אם זה בהתייחסות לקשר בין הבית בו גדלנו ולבחירות שאנו עושים בעתיד. בקשר הטעון בין הורים וילדיהם הבוגרים. בחירת בן זוג והסיפורים שאנו מספרים לעצמנו, ועוד. בספר הזה היו לי דילמות לא פשוטות. התעמתתי עם ערכים החשובים לי ובסופו של דבר, כן, הייתי נאמנה לגיבורים שלי. כי להם יש הרי חיים משל עצמם. "
"אני בת להורים יוצאי בולגריה שעלו כחלוצים לארץ ישראל (1935). היה להם חלום להקים ישוב חקלאי בארץ ישראל. הם הקימו את היישוב הראשון של חומה ומגדל, מושב שיתופי - כפר חיטים בגליל התחתון שם נולדתי וגדלתי. צוק הארבל והכינרת נופי ילדות אהובים, מככבים בספריי. אני מחוברת לקהילת דוברי הלאדינו בארץ. מרכז סאלטי לשימור וחקר הלאדינו נמצא באוני' בר אילן. בבית הורי התעקשו על השפה העברית. בזכות סבא וסבתא, הורי אבי שגרו איתנו בכפר, אבי דאג להביאם לארץ ב 1937 - השתמרה שפת הלאדינו. בספרי הראשון "בואי דודה, נרקוד" ובספר "אלמה וביורן" אני משבצת מילים בלאדינו"
מידע

אלמה וביורן, מלכה אדלר, הוצאת "טפר", 422 עמודים, 96 ש"ח. לרכישה בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: http://www.teper-p.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr