יום שישי, 15 בפברואר 2019

טיפול בצלקות אצל ילדים עם ג'ל סיליקון קלו-קוט Kelo-Cote


ילדים נפצעים המון והצלקות אצלם יכולות להישאר לכל החיים. הטיפול בצלקות ברפואה מבוצע על ידי חבישות סיליקון. טיפול בקלו-קוט הוא קל ופשוט וכשמבוצע מייד אחרי ההגלדה יכול לשפר את מראה הצלקת לכל החיים!
טיפול בצלקות אצל ילדים עם ג'ל סיליקון קלו-קוט Kelo-Cote
טיפול בצלקות אצל ילדים עם ג'ל סיליקון קלו-קוט Kelo-Cote 

קלו-קוט הוא מוצר מוכר כבר שנים, עכשיו הוא זמין גם באריזה חדשה – גרסה חייכנית לילדים. השתמשתי בקלו-קוט מספר פעמים (אני ובתי) ונראה שהוא תורם לריפוי נקי וחלק יותר של הצלקת. חשוב לטפל כמה שיותר מוקדם מיד אחרי הגלדת הצלקת (או ריפוי הכוויה) ולהתמיד לאורך זמן. יש להשתמש בקרם הגנה במקום הצלקת בחשיפה לשמש.
פציעות בתקופת הילדות, הן תופעה שכיחה ביותר. ילדים חווים ולומדים את העולם תוך כדי משחק. המשחקים האלו מלווים לעיתים בנפילות ובפציעות: הסטטיסטיקה מצביעה על כך שתאונות בית ופנאי הן הסיבה העיקרית לפגיעות ילדים: 34% מכלל הילדים שהובאו לחדרי מיון בשנת 2015 פונו לשם בעקבות פגיעה חיצונית. 36% מאשפוזי ילדים בשנה זאת נבעו מנפילות. חלק ניכר מילדים אלה יפתחו צלקות במקום הפגיעה. הנתונים מראים כי ל-32%  מהילדים ובני הנוער יש צלקות בגדלים שונים ובמיקומים שונים, כתוצאה מפציעות. פציעות אלה עלולות לגרום לצלקות אדומות, מגרדות, בולטות או שונות בצבען מהעור הבריא שסביבן. בהעדר ההתערבות נכונה ברגע המתאים, צלקות עלולות להוות תזכורת כואבת לפציעה לאורך כל החיים.
עורם של ילדים, רגיש יותר מעורם של מבוגרים. שריטות ופצעים שטחיים, במרבית המקרים יתרפאו מעצמם ולא ישאירו סימן, אך פצעים ושריטות עמוקות יותר עלולים להותיר צלקות בעור ואפילו ללוות אותו לאורך כל החיים.

סוגי צלקות

צלקת היפרטרופית נשארת בגבולות הפצע המקורי, היא בעלת שוליים ברורים ופיגמנטציה. צלקת מסוג זה נראית אדומה, מעובה ומוגבהת ועלולה לגרד או להכאיב.
צלקת קלואידית מתאפיינת בצמיחת יתר של רקמת צלקת באזור עור פגוע.  הרקמה הנוצרת באזור גדלה מעבר לגבולות הפצע המקוריים, היא קשה, מעוגלת ולא אחידה. היא עשויה להיות אדומה או כהה יותר מהעור שסביב הצלקת.

מתי לטפל?

המועד האידיאלי להתערבות הינו מיד כשהעור מתחיל לרפא את עצמו – לאחר סגירת הפצע ונפילת הגלד, כשהעור סגור ויבש ואינו מפריש. בשלב זה, מומלץ לנסות למנוע את היווצרותה של צלקת בולטת, מגרדת, או בעלת פיגמנטציה חריגה, אותה קשה יותר לרפא בהמשך.

ג'ל סיליקון הוכח כאידיאלי לטיפול בצלקות בגיל צעיר

ההנחיות הבינלאומיות לטיפול בצלקת קובעות כי שימוש בג'ל סיליקון, דוגמת קלו-קוט ג'ל, נמצא בקו הטיפולי הראשון בטיפול ובמניעת צלקות היפרטרופיות  וטיפול מועדף בקלואידים מינוריים.
היתרונות של קלו-קוט ג'ל:
  1. מיזעור הסיכון להתפתחות צלקת אבנורמלית (אדומה ומוגבהת)
  2. קיצור תהליך החלמת הצלקת משנה וחצי, בדרך כלל, לכשלושה חודשים. כשמדובר בילדים, אשר לא תמיד מתאפקים מלגרד את הצלקת, קיצור זמן הריפוי הוא משמעותי ביותר.
  3. הג'ל גם משפר את מראה הצלקת: מרכך ומשטח אותה ומפחית אודם, כאב, גרד ונוקשות.
ההנחיות  הבינלאומיות לטיפול בצלקת קובעות כי במקרים רבים, לג'ל יש עדיפות על פני יריעות סיליקון. דבר זה נכון במיוחד כשמדובר בילדים:
-          הג'ל שקוף ולכן אינו חושף את הילדים לתחושות בושה.
-          הג'ל פותר את הבעיות הנובעות מכך שילדים נוטים להתנגד לתהליך השיקומי ולקלף את יריעות הסיליקון.
-          הג'ל מתאים לאזורים שקשה לשים בהם יריעות סילקון, כגון מפרקים ואזורי גוף שהתוואי שלהם אינו מאפשר זאת כגון פנים וצוואר.

מידע

קלו-קוט ג'ל המתאים גם לילדים, 15 גרם , 180 שקלים. הנחות בקופות החולים ובבתי המרקחת הפרטיים והדיגיטליים.
את מוצרי קלו-קוט ניתן לרכוש ברשתות הפארם, בתי מרקחת פרטיים, בתי מרקחת און ליין ובבתי המרקחת של קופות החולים
גילוי נאות: המוצר ניתן לסקירה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr