יום חמישי, 1 בנובמבר 2018

הגנה מהשמש - חשוב גם בחורף! טיפים והמלצות להגנה על העור בחורף

רובנו מכירים היטב את האזהרות מפני חשיפה לשמש בימי הקיץ, ובצדק רב. בקיץ באופן טבעי אנו חשופים יותר לשמש, מבלים יותר בחוץ תחת השמש הקופחת ומטיילים בלבוש קצר. יחד עם זאת, אנו נוטים לשכוח שקרינת השמש מזיקה לנו גם בעונת החורף ולכן חשוב גם בחודשי החורף, כשיוצאים לשמש לזמן ממושך, להתגונן באמצעות קרם הגנה העומד בתקנים החדשים ומתקדמים ביותר, כמו אולטרסול של ד"ר פישר. בנוסף, כדאי להשתמש בקרם יום עם מקדם הגנה מתאים לעורנו.
אולטרסול בשלג, צילום ניר לוי

נזקי השמש בחורף
בעונת החורף בישראל יש לא מעט ימים נעימים ואפילו חמים, אנשים רבים נוטים לצאת בהם אל השמש, אפילו עם ביגוד קצר. כמו כן, עור הפנים שלנו חשוף לאורך כל השנה, גם בחורף, ולכן עשוי להיפגע מקרני השמש המזיקות. גם בימים קרים, קרני השמש שמבצבצות מבעד לעננים עלולות לפגוע בגוף החשוף ובעור הפנים.
בעונת החורף אנו לא מרגישים את הכוויות והאדמומיות שאנו עשויים להרגיש במהלך חודשי הקיץ, אך קרני השמש מזיקות. הן חודרות לעומק העור ועלולות לגרום נזקים לטווח הארוך, כגון נזקים בריאותיים - הופעת נגעים קדם סרטניים והעלאת הסיכון להתפתחות סרטן מסוגים שונים וביניהם מלנומה, לצד דיכוי המערכת החיסונית. מעבר לסכנה הבריאותית יש את הנזקים הגורמים להזדקנות מוקדמת של העור הבאה לידי ביטוי גם בקמטים, קמטוטים, כתמים, פגיעה בגמישות העור, רפיון עור, יובש, חספוס, מראה חסר ברק וגוון לא אחיד.
בנוסף, במיוחד לנשים, בחורף עושים טיפולים קוסמטיים החל מטיפול פילינג ביתי, קרמים פעילים כמו אלפא הידרוקסי, רטינול ועוד. וטיפולים אסתטים אחרים המגבירים את רגישות העור. במקרים אלו יש לנהוג במשנה זהירות ולהשתמש בקרם יום עם מקדם הגנה מוגבר ובקרם הגנה עם מקדם גבוה ביציאה לשמש.
אז איך מתגוננים מפני השמש בחורף?
עונת החורף מביאה רבים לחשוב שימי החורף המלווים בעננים וגשם "מגנים" עלינו מנזקי השמש ובעצם אנו לא חשופים לקרינה המזיקה של השמש, אך זו טעות. חשוב להמשיך ולמרוח קרם הגנה על האזורים החשופים לשמש קרי, אזור הפנים, המחשוף, כפות הידיים והעורף. כמו כן, לאלו מבינכם שלובשים ביגוד קצר גם בעונת החורף, מומלץ להימרח בקרם הגנה בכל אותם אזורים שחשופים לשמש.
מה לגבי ילדים ותינוקות?
לתינוקות וילדים יש עור רגיש, דק ועדין ומנגנוני ההגנה שלהם אינם מפותחים מספיק. לכן, חשוב להקפיד על שימוש בתכשיר הגנה לפני היציאה מהבית ולהפחית ככל האפשר את משך חשיפתם לשמש. ההמלצה הזו נכונה גם לימים השמשיים  בחורף שיש מדי פעם.
העוסקים בספורט חורפי, שימו לב:
העוסקים בפעילות ספורטיבית בחורף, כמו סקי, נמצאים בסיכון מוגבר לחשיפת קרינת UV ולכן חשוב שיתגוננו מפני השמש. השילוב של שהייה בגובה רב, ביחד עם קרני UV המוחזרות ע"י השלג, מגביר את הסיכון של הגולשים להינזק על ידי קרני השמש ואף לסרטן העור. שהייה בגובה מגבירה את הנזקים מקרני ה-UV מאחר והחשיפה לקרניים עולה בכ- 4-5% בכל 300 מ' מעל פני הים. יתרה מכך, קרינת ה-UV אינטנסיבית יותר בכ-35% -45% כשמגיעים לגובה של 3,000-3,500 מטר, בהשוואה לקרינה בגובה פני הים.
ד"ר פישר
אני ממליצה מאוד על תכשירי ד"ר פישר, החברה בתחום למעלה מ-50 שנה עם הרבה מחקר וידע רפואי בינלאומי כדי לפתח את התכשירים המתקדמים ביותר לבריאות כל בני המשפחה.
לד"ר פישר מספר סדרות קרמי הגנה מותאמות במיוחד למטרות שונות, למגוון רגישויות לנשים, גברים, ילדים ותינוקות. בין הסדרות: אולטרסול SPECTRUMאולטרסול NME, אולטרסול Free, אולטרסול לילדים ואולטרסול בייבי. בנוסף, מומלץ להשתמש בקרם בוקר עם מקדם הגנה מותאם לעור ולחשיפה המתוכננת.

תכשירי התשלובת מיוצרים במפעלי ד"ר פישר תחת בקרת איכות קפדנית, כמקובל במפעלי תרופות, על-פי תקני הייצור הבינלאומיים המחמירים תוך שימוש במרכיבים מהמתקדמים, הבטוחים והבדוקים ביותר.
מפעלי ד"ר פישר הינם בעלי תו תקן הפלטינה היוקרתי של מכון התקנים הישראלי המעיד על מצוינות תפעולית ועמידה ב-5 תקני איכות מחמירים: ייצור תכשירים קוסמטיים ואביזרים רפואיים, איכות הסביבה, בטיחות וניהול מערכות. תכשירי ד"ר פישר הינם בעלי מוניטין בינלאומי ונמכרים בהצלחה בעשרות מדינות ברחבי העולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תגובות

Subscribe

תוויות

Flickr